Кой е цветът за твоя бизнес? Как клиентите реагират на цветовете на бизнеса ти
Стартирането на собствен бизнес е свързано с редица задачи, задължения и проблеми. Заети да организират финансовата и административната част, много от предприемачите пропускат да обърнат
специално внимание на някои маркетингови аспекти, като един от тях е изборът на цвят за техния бизнес.
Логото е един от най-важните елементи в дизайна на твоята марка. Трябва да подходиш с особено внимание, когато избираш цветовете за твоето лого, тъй като е доказано, че той е първото нещо, което ще бъде забелязано от клиента. Всеки цвят събужда различни асоциации и стимулира специфични емоции. Избирайки точния нюанс, трябва да съобразиш, че той ще се отнася не само за логото, но и за всички други твои фирмени материали.
В тази статия ще опишем въздействието, което някои от основните цветове оказват на клиентите – както на съзнателно, така и на подсъзнателно ниво.
Синьо. Според проучвания за най-предпочитани фирмени цветове, синият цвят е на първо място – на него са се спряли 33% от собствениците на бизнес. Тъй като се свързва с морето и небето, той оставя у хората усещане за безкрайност и простор. Асоциира се с високо качество и сигурност и е особено предпочитан от мъжете. Подходящ е за бизнеси в областта на финансите и технологиите.
Червено. Червеният цвят е символ на любов, страст, но също и на гняв и опасност. Той е провокативен и грабващ вниманието. Тъй като е доказано, че стимулира апетита, той често се използва за продукти от хранително-вкусовия сектор.
Черно. Черният цвят се използва сравнително често – предпочитан е от 29% от предприемачите. Той се асоциира с класика, престиж и изтънченост и е предпочитан за скъпи и луксозни стоки. Подходящ е също и за технологични и автомобилни компании, като не по-рядко се среща и сред производителите на дрехи и обувки.
Зелен. Известен е фактът, че зеленият цвят успокоява. Той носи усещане за свежест, здраве и растеж. Тъй като зеленото е цвета на природата, то той е особено подходящ за така популярните в днешно време еко и био продукти.
Жълт. Жълтият цвят се свързва със слънцето и се асоциира с щастие, топлота и оптимизъм. Той също така е един от цветовете, които най-много грабват вниманието. Често е използван за продукти от хранително-вкусовата промишленост.
Освен ценни съвети за своя бизнес, винаги можеш да разчиташ на Финтрейд в случай, че имаш нужда от стоков кредит (оборотни средства), за да обогатиш асортимента си, да направиш подобрения на обекта си или всичко друго, благодарение на което ще генерираш още повече оборот и печалба. Ние помагаме на малкия бизнес да се развива с два специално разработени финансови продукта – Финтрейд Оборот и Финтрейд Инвест. Ако имаш някакви въпроси, винаги можеш да ни потърсиш на 0 700 200 33 без допълнително таксуване или да кандидатстваш за бизнес кредит бързо и лесно от нашата онлайн форма.
Прочети още
Как да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статията5 съвета как да продаваш повече за Хелоуин
Независимо дали управляваш местна пекарна, магазин за дрехи или онлайн услуга, има ефективни стратегии, които можеш да п...
Към статиятаПодобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.