Нова година, нов бизнес: 5 счетоводни грешки, които да избегна
Има различни възможности за стартиране на нов бизнес. И, въпреки че много бизнеси се провалят през първата година, то не малък брой успяват. Ключът към
развитието е доброто планиране до най-дребния детайл и подбор на точните хора, с които да извървиш пътя към успеха. Голяма част от системата на фирмената дейност е изрядното водене на счетоводството. Запознай се с 5 счетоводни грешки, които трябва задължително да избегнеш като бъдещ собственик на бизнес.
#1 Подценяване на ролята на счетоводителя
Независимо дали ще избереш да работиш със счетоводител на договор, фрийлансър или счетоводна кантора, то най-важното при това решение е компетентността на въпросния професионалист и неговото познание за бизнес сферата, в която искаш да се развиваш. Всеки бизнес си има своите тънкости, така и съпровождащото го счетоводство трябва да бъде адаптирано спрямо нуждите и особеностите на предприемаческото начинание.
Съвет: При стартирането на дейността счетоводителят е един от най-важните фактори в твоя екип. Затова бъди разумен и използвай услугите на експерт в твоята област. Виж повече по темата как да избереш счетоводител за твоя малък бизнес тук: https://fintrade.bg/blogs/kak-da-izbera-schetovoditel-za-moya-malyk-biznes
#2 Пренебрегване на оперативните разходи
След като вече си решил какъв бизнес да развиваш, трябва да обърнеш внимание на оперативните разходи, които възникват по него. Започнеш ли да сравняваш таблицата с реалните и оперативните разходи, може да се окаже, че първите се оказват с много по-високи стойности от вторите. Това се получава, когато като предприемач пропуснеш да отчетеш допълнителните разходи за дейността си. Например, не забравяй, че към разходите за заплати на персонала ти влизат разходи по осигуряване на работно облекло, осигуровки, застраховки трудова злополука и др. Заложи още поне 40% към разходите за заплати, за да си сигурен, че ще успееш да планираш по-добре разчета си.
Съвет: В самото начало анализирай нишата, в която искаш да се реализираш. Проучи конкуренцията и се опитай да получиш информация от хора в бизнес средата, към която си се насочил. Има и доста безплатни онлайн счетоводни калкулатори, чрез които може да предвидиш разходите си. Задължително е да използваш и услугите на специалисти и счетоводни къщи.
#3 Неглижиране на разходите за започване на нов бизнес
Kaто собственик на малък бизнес трябва да си наясно какво първоначално финансиране ти е нужно. Трудностите, които биха могли да възникнат, са следните: твърде големи очаквания за увеличение на продажбите и размера на оборота, неглижиране на реалните разходи, желание за мигновена печалба. Реалността обикновено е различна: често се случва продажбите да са под желаното ниво, а някои клиенти да бавят плащанията си.
Съвет: Направи точно планиране, като избегнеш твърде оптимистична прогноза. Пресметни освен първоначалните разходи и средствата, необходими за покриване на текущите такива.
Ако имаш нужда от допълнителни оборотни средства, то условията на „Финтрейд Оборот“ са щадящи за малкия бизнес - единственото, което плащаш като потребител, за да ползваш тази услуга, е такса, която зависи от сумата, която си използвал за дадения период. По този начин разполагаш с толкова средства, отколкото имаш нужда тогава, когато ти потрябват. Може да използваш „Финтрейд Оборот“, например ако са ти необходими средства за закупуване на стока или за предлагане на по-богат асортимент. С него си гарантираш максимални ползи и успешно развитие на бизнеса!
#4 Нерационално ценообразуване на предлаганите стоки или услуги
При ценообразуването трябва да имаш предвид, както производствените разходи и справедливия процент на печалба, също така и реалната стойност на продукта и пазарното търсене.
Цените на продуктите или услугите ти са пазарният измерител на тяхната стойност. За това трябва да изчислиш пазарната цена, да изчислиш дали са оправдани разходите по производството и да пресметнеш обема на продажби, носещ добър праг на рентабилност.
Съвет: При пресмятане на цената на стоката или услугата е важно да прецениш към какъв пазар се целиш или в коя ниша искаш да се позиционираш. Дали имаш желание да достигнеш до масовия потребител и да печелиш от оборот, или търсиш по-сегментирани пазари и по-платежоспособни купувачи? А може би се целиш към нещо по-балансирано - да предлагаш сравнително добро качество на средни за пазара цени.
#5 Непредвидено собствено възнаграждение
“Любима” грешка на много от предприемачите. Не само в началото на бизнеса, но и на по-късен етап, този непредвиден разход може да се окаже доста голяма спънка. Ако не го включиш предварително в разходната част, оформяш нереален разход, свързан с твоето възнаграждение и осигуровки във фирмата.
Съвет: Определи работната си заплата, за да получиш по-точна представа за очакваните разходи. Така ще избегнеш илюзия за по-висока рентабилност на бизнеса ти и ще получиш по-точни резултати за бъдещите разходи. Искаш да фиксираш трудовото си възнаграждение? Замисли се и проучи какво би било то, в случай че си на трудов договор на сходна позиция.
Стартирането на нов бизнес е занимание, което се нуждае от иновативен бизнес нюх. Каквото и да е развитието на начинанието ти, със сигурност ще придобиеш безценен опит и шанс да тестваш и разработиш идеята си. Процесът на реализация е сам по себе си възможност да научиш много за предприемаческата дейност. Не се отказвай от проекта си, защото имаш реален шанс да пожънеш добри резултати.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.