Тенденциите в малките специализирани магазини - млекарници, месарници, пекарни
В последните няколко години се наблюдава една много положителна тенденция на нашия пазар в полза на малък и среден бизнес. Става въпрос за отварянето на
повече специализирани магазини като млекарници, месарници и пекарни. Освен самото откриване на такива обекти се наблюдава и устойчив ръст в привличането на все повече потребители, които са ценители на истинския вкус, качествените продукти и уютната обстановка, която обикновено е неразделна част от тези магазини.
Много от тези обекти се представят и като деликатесни, био, еко или фермерски, предлагащи интересни изкушения за небцето от малки производители, до които клиентите нямат достъп в големите вериги. Собствениците на такива магазини също са различни: самите производители, вносители или просто малки предприемачи, предлагащи лимитирани качествени стоки.
Независимо ти от кой вид собственик си, по наше мнение, ще ти бъде интересно и полезно да се запознаеш с някои от тенденциите в нишата на малките специализирани магазини. Затова може да прочетеш повече в статията по-долу.
#1 Търсенето диктува правилата
Малките специализирани магазини улавят тенденциите на пазара и се ориентират в предлагане на продукти и добро обслужване в унисон с потребителското търсене. Това е и от ключово значение за повишаване на оборота, защото все повече хора държат да подобрят качеството и стандарта си на живот, като консумират по-питателна и по-здравословна храна. В забързаното ежедневие, в което живеем, потребителите стават по-взискателни относно стоките, които употребяват. Също така все повече внимават какво е съдържанието на витамини, минерали, ензими и аминокиселини, които те или децата им приемат. Засилен е интересът към местни производители, предлагащи висококачествени храни от всякакво естество. Хората се научиха да четат етикета, стремейки се да намалят “Е”-тата, палмовото масло и консервантите в менюто си.
Клиентите все по-често започват да припознават малките квартални магазини и предпочитат да пазаруват в тях, вместо да отделят време в големите вериги.
#2 Гаранция от производителя
Българските купувачи започнаха да се интересуват доста от това кой е производителят и в коя част на страната е позициониран. Искат да знаят каква е историята му и какъв е асортиментът от предлагани продукти. Отново за разлика от големите вериги, собствениците на малък и среден бизнес могат да дадат адекватни отговори на потребителското търсене. В тези обекти, производителят е на централно място със своите стоки, защото много често самите производители са собственици на такива обекти. В този тип магазини е много по-вероятно купувача да установи директна връзка с производителя, а това би му дало по-голяма гаранция за произхода на храната.
#3 Персонално обслужване
Клиентите обичат личното отношение и персоналното обслужване. Помниш ли времената, когато влизаше в кварталния магазин или на пейката пред блока и всеки те познаваше и те поздравяваше топло с искрена усмивка? Въпреки високите стандарти за обслужване в големите вериги, там няма как да бъде внедрено такова лично, приятелско отношение. Подобен подход откъсва хората от забързаното им ежедневие, изгражда доверие и усещане за значимост. Тази ретро тенденция се завръща с пълна сила за наша радост.
Съветваме те да бъдеш от малките предприемачи, които възприемат всеки клиент като част от голямото си “семейство”. Спечели клиентите с качество, но преди всичко бъди човек - спечели клиентите с отношение! Например, винаги можеш да попиташ купувача отсреща как се чувства, да му кажеш, когато любимата му храна от твоя асортимент е на промоция или да му предложиш да опита новото сирене, което твоята фирма е произвела. На мястото на продажба също така се установява директна връзка на клиента с “човека на каса”, това позволява мигновена обратна връзка и подобрява отношенията между тях. Тъй като инструментът за продажба е продавачът, а не рафтът, препълнен с продукти.
#4 Асортиментно разнообразие
Ключов момент, на който трябва да се обърне внимание, е, че малките специализирани магазини предлагат голямо разнообразие. Обикновено в такъв тип магазини не се наблюдават ограничения в асортимента, каквото явление е характерно за големите вериги магазини, тъй като те предлагат предимно високооборотни артикули.
В кварталните магазини, специализирани в конкретна ниша, има например кашкавал за 8 лева и такъв за 25 лева за килограм. Разнообразните категории на цените, привличат различни таргет групи. Потребителите обикновено пазаруват в тези обекти и за да подкрепят българските производители. Като собственик на малък магазин, трябва да докажеш на клиента, че купувайки от теб, е вложил финансите си в покупка на качествена и здравословна храна.
#5 Дигитализиране на продажбите
От началото на годината много представители на малък и среден бизнес започнаха да изграждат присъствие в онлайн средите. По данни, споделени от Жанет Найденова, председател на Българската е-комерс асоциация, пред БНР, ръстът на онлайн продажбите за миналата година (2019 г.) е нараснал с 30%. Голяма част и от производителите дадоха старт на своя електронен специализиран магазин. Дигитализацията е неизбежна, защото много от потребителите са във виртуалното пространство. Ако искаш да разшириш разпознаваемостта на марката си и да стигнеш до нови клиенти, то предлагането на продукти онлайн е ефективно решение, което би дало тласък на бизнеса ти. Разбери как можеш да дигитализираш бизнеса си.
Тенденцията за преоткриване на малките специализирани магазини като млекарници, месарници и пекарни, която преживява своя ренесанс, осигурява едно конкурентно превъзходство на малките над големите. Поради всички тези причини, които изброихме по-горе и много други, особено в момента, купувачите предпочитат да пазаруват в малките специализирани магазини, в които липсва струпване на хора.
Възползвай се от всички твои предимства, които имаш като част от малките предприемачи, и превърни своя специализиран обект в утопията за потребителя. Така, той може винаги да намери при теб - вкусни продукти и лично отношение. В случай че се нуждаеш от оборотни средства за развитието и растежа на малкия си магазин, може да разчиташ на твоя доверен бизнес съюзник - Финтрейд.
Прочети още
5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаКак да подготвиш своя магазин или сервиз за автомо...
Подготовката на твоя магазин за сезонните промени е от съществено значение, за да отговориш на променящите се изисквания...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.