5 съвета, които да следваш в избора на име за своя бизнес
Сред важните и едновременно с това предизвикателни задачи преди старта на какъвто и да е бизнес се нарежда и изборът на неговото име. И ако
за една част от предприемачите изборът на име идва като естествен ход в развитието на събитията по обособяване на собствена фирма, то за други процесът може да се окаже доста по-бавен и труден от очакваното.
Името на твоята фирма е важен аспект от основаването, а и по-нататъшното ѝ съществуване на бизнес пазара. То трябва да бъде обмислено внимателно, за да обхване всичко, което бизнесът прави, при това в ограничен набор от думи. Независимо дали имаш ясна идея за име на своя бизнес, или не, в следващите редове ти представяме 5 основни съвета, които да следваш при избора на име за своя бизнес.
Съсредоточи се върху същността на бизнеса си
Най-лесният начин да избереш правилно име за бизнеса си е като се съсредоточиш върху неговия предмет и същност. С други думи, помисли за своята мисия и стратегия - какво е нещото, което е уникално, и от което могат да се възползват клиентите му. Следните насочващи въпроса ще ти помогнат да се фокусираш върху същността на твоят бизнес, за да достигнеш до най-правилното за него име:
- Какво е посланието, което искаш да внушиш с името на бизнеса си?;
- Всяка организация има своите приоритети - кои са твоите?;
- Искаш ли името на фирмата ти да бъде запомнено лесно, но същевременно с това да е уникално, лесно за произнасяне и пряко свързано с предлаганите от него продукти и/или услуги? Ако за теб това няма значение, то можеш да заложиш и на сравнително по-дълго име. В случай че отговорът ти е “да”, ограничи се до по-кратки имена.
Довери се на метода “мозъчна атака”
Брейнстормингът или мозъчната атака, както е по-познат термина у нас, е метод за генериране на множество нови идеи и решения по определена тема. Такъв тип обсъждане обикновено се практикува в група, с оглед на това да се достигне до повече и разнообразни мнения и предложения.
За да избереш подходящо име за своя бизнес, безспорно е нужна креативност. Когато наборът от идеи за имена дойде от няколко различни хора, със сигурност ще успееш да вземеш правилното решение. Свободомислието и креативността на този етап имат ключово значение, за да генерираш отличните идеи за имена на бизнеса ти.
Групата от най-близките ти роднини и приятели всъщност може да се окаже особено подходяща за провеждането на мозъчна атака на тема “име на моя бизнес”. Важно е преди да започне обсъждането по темата да си сигурен, че представителите на групата да са наясно със същността му като цяло. По този начин можеш да очакваш максимално релевантни предложения за имена на твоя бизнес.
С помощта на картографиране и записване на всички идеи, впоследствие би могъл да генерираш наистина уникално име за своя бизнес.
Дай си време
Прибързаните ходове никога не са добър съветник. В тази връзка, сега, когато имаш списък с предложения за имена, е важно добре да анализираш всичко казано по време на тази среща. Не се хвърляй в първата “удобна” комбинация от думи. Далеч по-правилно би било да прегледаш списъка подробно, да премахнеш предложенията, които по никакъв начин не резонират с бизнеса ти, за да останат само тези, които биха могли да бъдат използвани. За да направиш най-правилното сортиране и оценка на така изложените ти предложения, добре е да се ръководиш от следните два основни съвета:
- Важно е името да показва с какво се занимава бизнесът ти. Съществуват множество имена на фирми, които по никакъв начин не подсказват с какво се занимава даденият бизнес (Google и Amazon например), но като собственик на малък бизнес те съветваме да заложиш на име, което резонира по някакъв начин с дейността ти.
- Отличително и едновременно с това лесно запомнящо се. Това е другият важен аспект, който да съобразиш при формулировката на име, тъй като в днешния конкурентен пазар да бъдеш запомнен като бизнес име е изключително голямо преимущество.
Както може би се досети, целият този процес изисква време. Дай си достатъчно, за да пожънеш наистина добри резултати, от които зависи и бъдещето на твоя бизнес.
Провери дали избраното бизнес име не е заето
Името на твоя бизнес чисто законово, а и морално, не може да се припокрива и/или дублира с вече налично такова. Още повече, че някои фирмени имена се регистрират и като търговска марка, което означава, че използването им е наказуемо.
Ако вече имаш окончателна идея за име на своята фирма, можеш да направиш справка в Търговския регистър и Регистъра на юридически лица с нестопанска цел дали името на не се използва от друг. Проверката можеш да направиш от тук.
Полезна практика е извършването на поредица от търсения в Google за фирменото име, бранд име и име на домейн (в случай че ще регистрираш и уебсайт за бизнеса си). Домейн имената също не могат да се дублират, по тази причина, ако искаш да регистрираш такова, ако системата засече съвпадение, няма да ти позволи да го направиш. В този случай можеш да помислиш за алтернативно домейн име - използвай съкращения, терета и т.н. В идеалния случай имената на домейни трябва да са кратки и без тирета.
Регистрирай името на своя бизнес
Последната и особено важна стъпка, след като името на бизнеса ти е избрано, е процесът по неговата регистрация. У нас регистрацията на фирма става след депозиране на определен набор от документи в Агенцията по вписванията към Търговския регистър. В зависимост от типа дружество, който ще се регистрира, може да има някои различия във видовете документи. Регистрирането на търговска марка не е задължително, но е препоръчителна стъпка, когато искаш то да бъде защитено от закона и практически да е е неизползваемо от другиго.
В заключение
Изборът на бизнес име е сравнително дълъг и труден процес, чието ключово значение за старта и по-нататъшното бизнес развитие не бива да бъде пренебрегвано. Бизнес името ще даде посока за размисъл на бранд името на компанията ти впоследствие, а защо не и създаването на търговска марка със собствена пазарна ниша в света на малкия бизнес. Успехът на бизнеса ти е в твои ръце! Започни с Fintrade!
Прочети още
Какви стоки да предлагаш в своя магазин за подаръц...
Декември е месецът на подаръците и празничния дух, затова се очертава като чудесна възможност за магазините за подаръци ...
Към статията5 стъпки за планиране на успешен месец декември в ...
Декември е един от най-празничните месеци в годината, заради множеството имени дни, Студентския празник, Коледа и ...
Към статиятаКак да подготвиш ефективно своя магазин за дрехи з...
Черният петък се превърна в едно от най-големите търговски събития за годината, предоставяйки значителна възможност на м...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.