10 съвета за изграждане на добър уебсайт за онлайн търговия

2022-11-18 10 съвета за изграждане на добър уебсайт за онлайн търговия

Растежът в сектора онлайн търговия накара много собственици на физически магазини да насочат интереса си към този бизнес модел днес. Първият и особено важен момент в това начинание е изграждането на уебсайт за електронна търговия.

От неговата функционалност, адаптивен и модерен дизайн, бързина на зареждане, сигурност и ред други условия зависи и доколко добър ще бъде същият. Ето защо тук ти представяме 10 съвета за изграждане на добър сайт за е-търговия, от които можеш да се ръководиш в начинанието.

Избери най-правилния начин за реализация на електронен магазин

Няколко са опциите за изграждане на е-магазин, достъпни днес - уебсайт по поръчка (custom), изграждането му върху платформа с отворен код (open source) или с готова платформа за е-търговия (SaaS).

SaaS предоставя възможност за най-бърз и лесен старт в онлайн търговията. Представляват готови за употреба уеб базирани софтуери с широк набор от дизайни, както и интегрирани всички функции, нужни за започване на търговска дейност в интернет.

По-малко използвани остават първите две опции. Те са свързани с повече време за настройка, а за направата им са нужни специалисти. Всички те струват пари, които много малки и средни търговци трудно могат да си позволят да инвестират. При SaaS плащането обикновено е на абонаментен принцип спрямо това какви функции се използват, какъв е обемът на асортимента и т.н.

Имай повече от една опции за разплащане и доставка

Потребителят цени факта, че има избор между няколко опции. Това важи с пълна сила и за  начините на плащане и доставка на нужните му стоки. Колкото повече опции за плащане има в магазина ти, толкова по-добре би се представял същия.

Разбира се, тук е важно да съобразиш таргет групата си. Освен наложен платеж, днес особено популярни стават картовите плащания - дават възможност за разплащане само с няколко клика.

По отношение на доставката, обикновено е-търговците работят с подизпълнители на тази част от дейностите по онлайн продажби. При избора на куриерски фирми следва да се съобразят фактори като цена на услугата и гъвкавост при доставката (до офис на куриер или адрес на клиента). Цената за доставка пряко рефлектира върху стойността на купувания продукт, а удобството за клиента е ключов ориентир.

CTA бутони - нека са видими, но и стилно представени в дизайна

CTA бутоните (от англ. език - Call to action) са онези графични елементи от сайта, които провокират конкретно действие. В един е-магазин задължителните са “купи” или аналогичните им “добави в количката”.

Става ли въпрос за различните категории продукти/услуги, особено полезни са “прочети повече”, “научи повече” и подобни. CTA бутоните е важно да са видими, но и да кореспондират с цялостната визия на сайта.

Не е добра идея “да крещят” - т.е. да са твърде големи и/или пък агресивно представени, за да не се получи обратният ефект. Освен че подобряват потребителското изживяване в сайта, те са много добър ориентир за клиента.

Структурирай сайта си възможно най-ефективно

Ако предлагаш широка гама от продукти в различни категории, структурирането им в отделни тематични категории е начинът да ги представиш най-добре на потребителя. Отделните категории са структурните звена на един уебсайт за електронна търговия. Благодарение на тях потребителят може да се запознае с инвентара ти бързо и да отиде точно там, където е продуктът, който търси.

Когато говорим за структура, не визираме само продуктовите категории. Важно е секции като контакти, блог, за нас, FAQ (Често задавани въпроси) и други да присъстват ясно във визията на сайта ти.

Сподели информацията, от която клиентите ти имат нужда

Клиентите искат да са наясно от кого пазаруват, какво могат да купят, как могат да се свържат с теб и т.н. С други думи, цялата информация, от която клиентите ти имат нужда, следва да е представена по подходящ начин в сайта ти за е-търговия.

Описанието на продуктите и отделните им структурни категории имат важна роля. Освен че дават на клиента пълна информация за закупуваните стоки, те влияят и върху SEO оптимизацията на сайта. Разбира се, маркетинг подходът при представяне на информацията не е без значение.

Достъпът до информация като общи условия, условия за връщане, политика за обработка на личните данни, използването на бисквитки и т.н. е не по-малко важна.

Заложи на висококачествени фотографии и графични елементи

Визията продава, при това не по-малко ефективно от текстовото съдържание, налично в магазина. Важно е да заложиш на висококачествени фотографии на продуктите си.

Изображенията, респективно видеата (навлизат все повече в продуктовото представяне), дават на клиента визуална представа за артикула. Потребителите няма как да го пипнат и видят с очите си физически, затова всички фотографии следва да са максимално реалистични.

Графичните елементи, от своя страна, служат за по-доброто навигиране в сайта. Те въздействат емоционално и правят сайта привлекателен и приятен за посетителите.

Адаптивният дизайн е задължително условие

Всеки съвременен уебсайт се проектира съобразно изискванията за респонсив или т.нар. адаптивен дизайн. Повечето от онлайн покупките днес стават през мобилни устройства. Онлайн магазини, при които се идентифицират съществени недостатъци по отношение на визуализация и функции при достъп от различни видове устройства, са губещи.

SEO не е за подценяване

Добрата SEO оптимизация е пътят към това е-магазинът ти да бъде видим от Google, т.е. да достигне до широка аудитория. Със SEO се занимават специализирани агенции и експерти, които на базата на проучвания ще ти дадат насоки по какъв начин да създадеш цялостното си съдържание, кои ключови думи да имплементираш в съдържанието си и т.н., за да бъде магазинът ти видим за търсачките.

Система за обслужване на клиенти

Отново с оглед на това, че съвременният потребител е изискващ и държи да получи информация по най-бързия начин, е важно да насочиш усилията си именно към този аспект на търговията.

Добрите онлайн търговци разполагат с отлична система за обслужване на клиентите си - в най-добрия случай те са на линия по телефона, в чат или по имейл, за да отговорят на различни клиентски запитвания.

FAQ секцията, за която споменахме по-горе, също е добър начин да оптимизираш процесите по обслужване на клиенти, предоставяйки отговорите, които потребителите най-често търсят. Автоматизирани решения като чатбот системи също могат да са особено полезни в случая.

Филтрите - един от най-важните структурни елементи на е-магазина

Наличието на търсачка в магазина, наред с филтри за селектиране на продуктите, са другите елементи, на които да обърнете внимание при изграждането на онлайн магазин. Те служат за по-бързото и лесно ориентиране в продуктовите каталози на уебсайта. Потребителите нямат време за губене, те искат да стигнат до нужния им артикул сега и без излишни усилия. Онлайн магазините, при които липсват продуктови филтри, рискуват да загубят значителна част от потенциалните си клиенти.

С Fintrade Plus можеш да обновиш онлайн магазина си съобразно изискванията за функционален и модерен уебсайт! [1] 

CTA -  край на статия