5 основни грешки, които предприемачите правят в управлението на бизнеса си
Да стартираш собствен бизнес днес е сравнително лесно, но определящо значение тук има бъдещият развой на събитията. Да успееш да задържиш бизнеса си достатъчно дълго
на пазара и да го утвърдиш като конкурентоспособен е по-важната задача, с която трябва да се справиш.
Всеки предприемач допуска грешки в управлението на своята организация и за съжаление, някои от тях могат да бъдат наистина фатални за бизнеса. Кои са 5-те основни такива и как да избегнеш? Отговорите обобщихме в следващите редове:
Грешка #1: Пренебрегваш продължаващото си образование
Наред със своите служители, в качеството ти на собственик и управител на собствен бизнес не бива да пренебрегваш възможностите за продължаващи обучения и допълнителни квалификации. Причината е, че днешният свят е изключително динамичен, а за да бъде конкурентноспособен в непрекъснато променящата се среда, съвременният бизнес трябва да следи всяка новост.
Много компании днес са специализирани в предлагането на стойностни обучения за предприемачество, които се предлагат на достъпни цени, а в някои случаи и безплатно. За редица собственици на бизнес обаче подобни възможности се тълкуват като загуба на време или излишни инвестиции. Уви, истината е друга и колкото и невероятно да ти звучи сега: липсата на актуални познания в твоята област днес може да доведе до редица финансови загуби и време впоследствие.
Грешка #2: Не планираш ли бъдещите се ходове, значи не те е грижа за развитието на бизнеса ти
Вярно е, че плановете са нещо далечно и несигурно, но те дават ясна посока за бъдещето и имат ключово значение за развитието на бизнеса. Липсата на план в даден момент ще доведе до загуба на ценно време, което може да бъде оползотворено по най-правилния начин. За целта обаче следва да се работи по точно определени цели и задачи.
Не пренебрегвай планирането като част от бизнес развитието ти с аргумента “нямам време за планиране”. Като всеки млад предприемач, най-вероятно се опитваш да държиш под контрол всичко и всеки, но с добре разработен план управлението на бизнеса ти ще бъде максимално структурирано. Дори и нещо да не се случи, както не предварително планирано, ти ще знаеш коя е следващата точка в бележника ти и няма да изпаднеш в ситуацията “а сега накъде?”
Грешка #3: Готов си на всичко за своя бизнес
Да управляваш собствен бизнес е нещо много по-трудно, отколкото мнозина си представят. Ако и ти доскоро си си мислил, че това да си си шеф сам е възможно най-доброто, което можеш да постигнеш, много скоро ще се увериш (ако все още не си), че това е колкото приятно, толкова е и отговорно. Да си собственик или управител, дори и на малък бизнес, е задача, с която не могат да се справят всички.
Всеки млад предприемач е амбициозен и в това няма нищо лошо, освен ако тази амбициозност не се превърне в застрашително бедствие за него самия. Продуктивността идва с подходящата почивка - време, прекарано извън офиса, без размисли за планове, финанси, управление и т.н. Много голям проблем за младите предприемачи, оказва се, е намирането на баланса между личен живот и работа. Обикновено работата е тази, която отнема от личния живот.
Не забравяй, че за да бъдеш успешен и да развиваш своя бизнес по най-правилния начин, важни са не само часовете, прекарани в работа, но и тези, в които правиш нещо с фокус извън нея - разходка, семейни вечери, срещи с приятели и други.
Грешка #4: Липса на баланс: редовни и нови клиенти
Няма да изненадаме никого с това си твърдение, но клиентите се нареждат сред ключовите компоненти за развитието на един бизнес. Основна грешка, която допускат предприемачите в работата си, е да фокусират усилията си само върху единия сегмент - редовните или новите клиенти. Проблемът тук е липсата на баланс, а той има определящо значение за успеваемостта в редица бизнес аспекти.
Ако всичките ти усилия бъдат насочени към това да привлечеш нови клиенти към бизнеса си и забравиш, че старите ти такива съществуват, рискуваш последните да се оттеглят. Такъв развой на събитията може да ти струва наистина скъпо, тъй като днес клиентите имат повече възможности, отколкото някога са си представяли.
В случай че не намерят твоя конкурент на локално ниво, със сигурност ще се доберат до такъв, който ще е онлайн. Редовните ти клиенти трябва да се чувстват оценени, затова не бива да ги пренебрегваш. Помисли за внедряването на различни програми за лоялност, специализирани отстъпки, промоционални подаръци и други, с които да им кажеш “Знам, че сте тук и го оценявам! Благодаря!” по специален начин.
От друга страна, новите клиенти пък са “глътката свежест”, така да ги наречем, в твоя бизнес. Те също не бива да бъдат забравени, защото, ако редовните ти клиенти са тези, благодарение на които бизнесът ти е достигнал това ниво сега, то новите са тези, благодарение на които той ще тръгне напред и нагоре.
Грешка # 5: Не използваш ресурса, с който вече разполагаш
Както стана ясно, наличието на постоянни клиенти е твой основен бизнес актив. Много често, акцентирайки върху търсенето на нови възможности, завладяване на нови пазари и т.н., предприемачите забравят да използват рационално ресурса, с който вече разполагат.
Твоите редовни клиенти например могат да бъдат отличен инструмент за провеждането на ефективна бизнес реклама. Много от доволните потребители на твоите продукти или услуги на драго сърце ще споделят впечатленията си от работата си с теб. Нужно е само да ги попиташ, да им подготвиш специална промоция или друг тип проява, с която да ги стимулираш да те препоръчат онлайн или на хора от тяхното обкръжение.
Вместо да харчиш излишни пари за реклама, поискай от своите клиенти препоръка. Т.нар. “реферални продажби” са едни от най-евтините и лесни начини за разрастване на твоя бизнес.
Всеки бизнес е различен и има своите индивидуални специфики в своето управление. Трудно бихме могли да обобщим всички грешки, които предприемачите са склонни да допускат в управлението му, но бихме могли да повишим знанието за тях. По този начин всеки собственик - новостартиращ или утвърдил се вече на пазара, би могъл да ги избегне и да фокусира усилия в своето израстване!
Често Задавани Въпроси
Кои сме ние?
Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.
Какво предлагаме?
Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.
Какви са критериите за кандидатстване?
За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.
Какви са ползите, ако взема финансиране от Финтрейд?
Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.
Прочети още
Подобри клиентската лоялност като използваш първия...
Първият учебен ден е важен момент не само за учениците и родителите, но и златна възможност за малките и средни бизнеси ...
Към статията4 грешки, които да избегнеш при подготовката на би...
Периодът около първия учебен ден е един от най-вълнуващите и натоварващи в годината, както за родители и ученици, така и...
Към статията5 насоки как да стартираш успешен бюти бизнес
Бюти индустрията просперира. Студиа за красота, фризьорски салони, естетични центрове и т.н. се отварят сравнително чест...
Към статиятаФинансиране за твоя бизнес
Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.