5 съвета за успешното стартиране на онлайн бизнес

В търсенето на повече гъвкавост и по-голяма финансова независимост все повече хора насочват вниманието си към различни бизнес възможности. С нарастващото влияние на онлайн търговията и обещаващото ѝ бъдеще много хора видяха потенциал за развитие на собствен онлайн бизнес с минимум инвестиция.

Ако ти си амбициозен предприемач, който разполага с ограничен бюджет и търси достъпен начин за стартиране на бизнес, но не си сигурен как да започнеш, този материал е точно за теб. Представяме ти 5 ключово важни съвета за успешно стартиране на собствен онлайн бизнес.

1.Потърси експертни съвети и пазарни проучвания

Всяко начало на дейност, която е непозната, би изглеждало трудно. Съвсем логично е като човек, който досега не се е занимавал онлайн бизнес, да потърсиш информация, мнения и препоръки от лица, които са вещи в темата. Тук говорим за експертни съвети, основани на пазарни проучвания в областта на онлайн бизнеса.

Истината е, че нито едно бизнес стартиране не би могло да бъде перфектно, то следва да извърви дълъг път, за да се усъвършенства. В този ред на мисли, консултациите с хора, развиващи успешен онлайн бизнес, ще ти даде наистина полезни съвети.

Намирането на печелившата пазарна ниша стои в основата на добрата онлайн търговия и бизнес като цяло. Наблюдавай как върви пазарът в сектора, в който смяташ да се реализираш - дали това ще е продажба на дрехи, козметика, обувки, или смарт джаджи, няма значение, важно е да направиш обстойно проучване.

2.Създай модерен и функционален уебсайт

Онлайн присъствието посредством професионално разработен и отлично функциониращ уебсайт стои в основата на успешния онлайн бизнес. Погрешно, мнозина собственици на бизнеси пренебрегват уебсайта като инструмент за реклама и генериране на повече продажби.

Един стартиращ онлайн бизнес задължително следва да стъпи върху основата на уебсайт, който отговаря на актуалните изисквания, наложени от потребителската група, пазаруваща електронно. Важно е той да е достъпен, адаптивен, модерно изглеждащ и функционален.

Три са основните стъпки при създаването на уебсайт за онлайн бизнес:

  • Разработване (създаване) на уебсайта - това може да се случи посредством безплатна платформа (Wordpress например е особено популярна в това отношение) или платена платформа за електронна търговия (днес има редица платформи за създаване на електронен магазин или уебсайт, които работят на принципа на абонаментно плащане);
  • Създаване (регистриране) на домейн - това е изключително достъпна електронна услуга днес, предвид наличието на множество доставчици на хостинг и домейн регистратори;
  • Добавяне на прости бизнес плъгини към уебсайта - за наличието на функционалности, атрактивен дизайн и други важни аспекти за потребителското изживяване, следва да набавиш такива допълнително или да избереш готова платформа за създаване на сайт, която предлага множество възможности за интеграции.

Не би следвало да е така, но всички знаем, че масовият потребител оценява книгата по корицата. Е, и с онлайн бизнеса е така - клиентите са по-склонни да се задържат, разгледат и направят поръчка от онлайн магазин, който предлага достъпен интерфейс, атрактивен дизайн и внушава сигурност и професионализъм.

3.Проучи своята конкуренция

Независимо от това каква дейност ще развиваш, доброто познаване на основните ти конкуренти е показател, от който зависи в каква посока ще насочиш усилията си за създаване на онлайн бизнес.

Следи какво продават и как се рекламират, какви са тенденциите в пазарната ниша на твоя онлайн бизнес. Само по този начин можеш да останеш конкурентноспособен в непрекъснато променящите се икономически индикатори като търсене, предлагане, цени и т.н.

Тук си струва да споменем и две грешни впечатления, които повечето предприемачи имат:

  • това, че твоята идея за онлайн бизнес се реализира от друг, не означава, че тя няма да просъществува и печели - в крайна сметка, това че има голямо предлагане на един и същ тип стоки/услуги означава, че си избрал печеливша пазарна ниша;
  • това, че вкарваш на пазара съвсем нов тип продукт или услуга, не означава, че към нея ще има търсене - бизнесът следва да извърви дълъг път, за да изгради стабилни позиции и да генерира печалби от дейността си, особено ако е нова и съвсем непозната.

4.Определи си цели и заложи на маркетинга

Целите са тези, които движат бизнеса напред. Заложи обем на продажбите си за една година и виж дали ще успееш да го постигнеш. Определи индикаторите, чиито резултати регулярно ще ти дават информация как се движиш в изпълнението на поставените цели. Разбира се, важно е поставените цели да отговарят на обективната действителност. Няма как да определиш обем на продажбите, който да ти генерира 10 000 лв. годишна печалба, в случай че само преди месец-два си излязъл на пазара.

Определящо значение за успеха има маркетингът. Довери се на платформите за социално споделяне - Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Важно е изборът да бъде направен спрямо конкретната целева група, на която ше продаваш. Тя е различна за всяка социална мрежа. Едно е сигурно - днес голяма част от потенциалните ти клиенти са онлайн, зад екрана на смартфона си и може би очакват точно теб - предлаганите от теб  услуги и продукти.

5.Дай максимума от себе си - учи, развивай се, успявай

Парите безспорно са средство, без което няма как да стартираш собствен бизнес под каквато и да било форма. Макар и с ограничен начален бюджет обаче, със собствените си усилия можеш да постигнеш големи успехи. Разбира се, важно е да вложиш нужното време, физически усилия и креативност, за да създадеш и поддържаш дори и малък онлайн бизнес.

Интернет днес предлага множество информация и технологични възможности, при това солидна част от тях безплатно. Важно е да се научиш да търсиш, да подбираш източниците си правилно и непрекъснато да се учиш - от статии, от опита на другите, от грешките си. Действително трябва дадеш много от себе си, но ако всички тези усилия ти се отплатят с печеливш бизнес и отлично професионално развитие - защо да не го направиш?

Когато бизнесът ти се разрастне дотолкова, че се налага да привлечеш нови хора към екипа си, заложи на професионалисти в конкретните области. Дали ще плащаш за външни услуги за маркетинг и реклама, чисто техническо изпълнение на дейностите в твоя бизнес и прочие, няма значение - важно е да се довериш на знаещи и можещи хора, като едновременно с това инвестициите ти са добре обмислени и оправдани.

Заключение

Онлайн бизнесът е индустрия, чийто потенциал ще продължава да нараства, категорични са експертите. Реализацията на собствена онлайн бизнес идея поставя и множество изисквания към практикуващите го, тъй като паралелно с темповете му на нарастване ще се увеличават и изискванията към предприемачите. От своя страна, инвестицията в собствен онлайн бизнес остава задължителен елемент, с който Fintrade би могъл да ти бъде от полза.