10 идеи за промоционални предложения, с които да продавам повече

2021-04-06 10 идеи за промоционални предложения, с които да продавам повече

Насърчаването на продажбите е един от най-ефективните начини за генериране на печалба за твоя бизнес. За целта се прилагат различни промоционални предложения, посредством които, наред с увеличаването на продажбите, значително се подобрява и удовлетвореността на клиентите и разпознаваемостта на марката. Без оглед на неговия размер, бизнесът разчита на промоциите за насърчаване на продажбите. За да ти бъдем максимално полезни, тук подбрахме 10 идеи за промоционални предложения, които можеш да приложиш в своя бизнес.

Подаряване на безплатни мостри

Това е една от широко прилаганите практики за насърчаване на продажбите. Чрез този подход на клиента се предоставя възможност да се запознае с продукти, към които досега не е проявявал интерес. След като е останал доволен от употребата му, клиентът може да предприеме и инициатива за евентуална покупка.

Подаряването на безплатни мостри от даден продукт е особено приложим в магазините за козметика. Посетителите, които са влезли в магазина за покупката на нещо конкретно, могат да си вземат и от изложените там мостри на парфюми, лосиони и други. Хранителни магазини също прилагат този промоционален метод понякога. Когато разширяват продуктовия си асортимент от колбаси например, до съответната витрина разполагат резени от новия продукт, които клиентите могат да опитват съвсем безплатно.

Пробният период, който се предлага преди покупката на определен софтуер, също работи на този принцип. Причината за това е, че хората са по-склонни да купят нещо, когато го познават предварително.

Купи два продукта на цената на един

Психологическото въздействие “купувам повече, плащам по-малко” винаги привлича потребителите. Поднесен по подходящия начин и внушаващ на потребителя усещане за спешност, този метод значително ще повиши продажбите на промотирания продукт. Такъв тип промоционално предложение е особено подходящо при осъществяването на бърза разпродажба на останали запази от даден продукт, преди ново зареждане или под друга причина.

Тематични регулярни промоции за различни таргет групи и събития

Календарната година е наситена с много празници и бележити дати, а провеждането на промоции, обвързани с тях, са идеална възможност за бизнеса. Пример за такива промоционални предложения са кампании от типа “Обратно в училище”, насочени към ученици и родители в първите дни на месец септември. През април се отбелязва Международният ден на детската книга, което също е повод за различни прояви, ако си собственик на малка книжарница например, а и не само. Истината е, че всеки месец можеш да набелязваш по една или няколко знакови дати и да обявиш тематична промоция, свързана с тях. По този начин проявяваш загриженост към конкретната потребителска група, като същевременно повишаваш продажбите си.

Ваучери и талони за отстъпка

Такива могат да бъдат предложени като промоционален код по имейл, смс и други или под формата на печатен материал. Обикновено клиентът получава такъв при изпълнение на определени условия - покупка на стойност “х” лева, покупка до “х” дата и други. Талони за отстъпка могат да бъдат позиционирани и в продуктовите каталози на твоя магазин. По този начин се стимулира интересът към рекламните каталози, като в същото време се отчита и повишаване на продажбите.

Купи и спечели процент от похарченото

Промоционалните предложения от типа “купи и спечели процент от похарченото” са известни още като “кешбек промоции” (от англ. “cash back” - букв. “пари обратно”). При покупка на определен продукт потребителят получава обратно процент от стойността му. Обикновено колкото по-висока е цената на продукта, толкова по-голяма сума се връща при клиента. Тази практика е особено харесвана от потребителите, тъй като с върнатите средства те могат да закупят друг продукт от същия магазин впоследствие. Този метод повишава лоялността към твоя магазин и ти носи по-голяма печалба.

Програми за лоялност

Програмите за лоялност могат да бъдат мощен мотиватор за клиентите да пазаруват точно  от теб. Лоялните програми успешно се персонализират спрямо особеностите на твоя бизнес. Най-общо те се изразяват в трупане на обем от точки, чиято стойност може да се използва за отстъпка на определена услуга или пък вземането на продукт безплатно.

Удвояването на точките за лоялност за определен период от време - Коледа, Великден, Черен петък и други подобни кампании, може да бъде чудесен стимул за покупка. Лоялната програма може да се обвърже и с направата на покупка на определена стойност и други. Картите за отстъпка на определени продукти, които могат да използват редовните клиенти, също е разпространен метод за тип промоционална лоялна програма.

Промоционални кампании в социалните мрежи

Социалните мрежи имат съществена роля за успеха на бизнеса, независимо от това дали същият осъществява дейността си изцяло онлайн, или не. Редица бизнеси генерират огромен трафик онлайн при провеждането на игри с подаръци, т.нар. гивауей (от англ. “giveaway” - букв. “раздаване”), при който най-често се подарява продукт от асортимента на магазина. Този промоционален метод дава реален шанс да стигнеш до широка потребителска група и да повишиш разпознаваемостта на бизнеса си.

Най-често срещаната му форма изисква от клиентите да се хареса публикацията, да се отбележат определен брой хора като коментар към публикацията и да се отговори на тематичен въпрос. След това се провежда теглене на един от участниците на томболен принцип, като печелившият получава дадения продукт като подарък.

Подаряване на тематични брандирани подаръци

Подаряването винаги се асоциира с положителни чувства от получателите на подаръка. Така например за всяка покупка от магазина ти в определен период клиентът би могъл да получи тематичен подарък. Ако притежаваш малък магазин за хранителни стоки, удачно би било да подариш на клиентите си брандирана чанта за многократна употреба например. Това е идеалният вариант да накараш хората да говорят за твоя бизнес и да го рекламират всеки ден, когато те посещават и сложат продуктите си в подарената им чанта.

Получаване на отстъпки за препоръки

Привличането на нови клиенти е фактор за повишаване на печалбата на бизнеса. Един от успешните начини да го направиш е като подкрепяш настоящите си клиенти всеки път, когато нов клиент е посетил магазина ти по тяхна препоръка. Промоционални кампании от типа “Доведи приятел и спести” се провеждат точно с тази цел и се припокриват с известния маркетингов подход “от уста на уста”. Освен за настоящия ти клиент, отстъпка може да има и за новопривлечения. Инструментите, посредством които се осъществяват подобни промоции, най-често са ваучери, промо кодове и други, с които се удостоверява, че посещаваш магазина по препоръка на друг клиент.