Grid decor image
Електронен бюлетин – предимствата за моя бизнес
Маркетинг и Продажби 2019-10-18

Електронен бюлетин – предимствата за моя бизнес

Една поговорка гласи: “Знанието е сила!”. Ако трябва да я разтълкуваме през бизнес призмата, то информацията към клиентите е сила. Винаги трябва да информираш аудиторията

си за новостите около твоята компания, но как това да се случи по интересен и ненатрапчив начин? Чрез добре организиран електронен бюлетин. Той свързва потребителите на малък и среден бизнес, оказва въздействие върху информираността им, предоставя им възможност за избор на теми, които ги вълнуват, и така да демонстрират към коя потребителска група принадлежат.

В случай че искаш да използваш електронния бюлетин и да рекламираш дейността си по този начин, те съветваме да имаш предвид следните препоръки:

1. Увери се, че максимално много хора знаят за твоя нюзлетър и са се абонирали за него.

2. Направи абонаментното вписване да бъде по желание от страна на клиента и това да става по бърз и забавен начин. Добре е да осигуриш възможност за вписване:

  • онлайн - погрижи се бутонът за абониране да бъде на централна позиция с отличим знак  “Абонирай се за нюзлетър". Използвай всички възможни дигитални канали, за да популяризираш бюлетина - блогове, други сайтове, форуми, социални мрежи.
  • офлайн - след като си наясно кои бюлетини са били успешни и полезни за твоята аудитория, подготви тяхното съдържание и на хартиен носител. Офлайн версията може да раздадеш на партньори, да сложиш на видимо място в офиса си или да изпратиш по пощата.

3. Стимулирай новорегистрираните потребители, като им предложиш бонус - безплатна консултация, отстъпка, талон за пазаруване и други.

4. Важно е да не забравяш, че клиентите сами избират темите за нюзлетъра, който желаят да получават, изпращай им само такова съдържание, за да не нарушаваш техните очаквания.

5. Изпрати приветстващ имейл на новите абонати за потвърждение. В него добави информация колко често и каква информация ще получават от теб. Добави в него и линкове към стари издания.

 

След като разгледахме 5 основни съвета за създаването и разпространението на електронния бюлетин, ще обърнем повече внимание и на неговите предимства и защо е нужно да отделиш време и ресурс за него:

Изгражда доверие и подобрява комуникацията

Електронният бюлетин ти дава възможност за изграждане на доверие с аудиторията чрез споделянето на релевантна информация. Основата за успеха на нюзлетъра е да достигне до публика, която се вълнува от твоята сфера, услуги и оферти.

Посредством този канал за комуникация ще изградиш силна връзка с клиентите си, ангажирайки ги със своя бизнес както през натоварения сезон от годината, така и през по-спокойните месеци. Този ефективен начин за общуване ще даде още една възможност за осъществяване на диалог и обратна връзка. Съобщението може не само да представя новините и промоциите на фирмата, а и да иска мнение от клиентите по важни за тях въпроси.

Увеличава разпознаваемостта на марката и продажбите

Мейлингът увеличава разпознаваемостта на бранда сред нови клиенти. Помага да подобриш обхвата си, като достигналите абонати споделят съобщенията ти с приятелите си. С информацията ще провокираш желанието на потребителите да посетят Интернет страницата ти, т.е. ще имаш и по-голям уеб трафик. Респективно, разширявайки кръга си от потенциални купувачи, несъмнено това ще доведе и до повишаване на оборота.

Дава статистически резултати

Когато управляваш малък бизнес, всяка продажба, поръчка или среща може да е от съществено значение. Чрез електронния бюлетин получаваш резултатите веднага и по този начин лесно проследяваш ефективността на различните си имейл кампании. Знаеш в реално време: кой е отворил нюзлетъра; кога е кликвано на всеки един линк, който се съдържа в комуникацията; кой е денят от седмицата, предпочитан от получателите; кои са часовете, в които най-често се отварят писмата; кои са регионите, от които се четат съобщенията и дали те се четат по-често от мобилни устройства.

След като първоначално си събрал данни за клиентите си и си изпратил първия си бюлетин, следва да получаваш и разполагаш с прецизни статистики, които може да използваш за таргетиране на аудиторията ти и за разпращане на съдържание, което би я заинтересовало.

Нюзлетърът не трябва да се възприема като спам или досадно съобщение, а като информация, която носи добавена стойност за получателите, затова е важно да анализираш данните си  и да правиш навременни промени.

Персонализиране на писма

С нюзлетъра може да персонализираш информацията. А това е от първостепенно значение за изграждане и обгрижване на вече съществуващата аудитория или създаване на нова. Когато изграждаш стратегията по разпращане на бюлетина, е необходимо да вземеш предвид следното: пол, възраст, интерес, местожителство, поведение за покупка и етап от фунията на продажбите, в който се намират потребителите.

Първоначално потребителската маса, която проявява интерес към твоите предложения, е голяма, но постепенно, целевата аудитория намалява, защото се “отбира каймака” от тези, които са проявили желание да купят твоя продукт или услуга. В последната стъпка остават новите и лоялни клиенти, извършили покупка. По пътя си във фунията някои потребители отпадат. За да бъде доведен до минимум този процент, трябва да използваш резултатите, получени от нюзлетъра, и чрез техники по персонализация да покриеш различните интереси и нужди.

Комбиниране на имейл кампании с реклама в социалните мрежи

Различните рекламни кампании в социални мрежи ти дават информация, която може да се комбинира с нюзлетъра и да доведе до много добри резултатите и увеличаване на продажбите.

Например, ако си собственик на онлайн магазин и твой клиент току що е направил покупка на стока, може веднага след това да види реклама на свързан продукт, разглеждайки Instagram или Facebook. В случай че не го закупи чрез свързаното рекламиране, имаш опция да използваш електронния бюлетин и допълнително да му изпратиш имейл с отстъпка на този определен артикул.

Не всеки абонирал се за твоя бюлетин, ще направи веднага поръчка, но най-малкото ще привлечеш неговия интерес. Нюзлетърът е инвестиция за бизнеса - помага да поддържаш взаимоотношения директно с хората в удобно за тях време с редовна комуникация и информация с висока стойност. Нюзлетърите, които предоставят полезни технически или бизнес съвети, демонстрират как твоята компания може да помогне на клиентите да подобрят собствените си резултати.

 

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)