Фейсбук страница или уебсайт за моя бизнес?

В съвременното технологично ориентирано общество дигиталното присъствие на бизнеса е задължително. Социалната мрежа Фейсбук е чудесен инструмент за провеждане на печеливш маркетинг, а не по-малко полезно за бизнеса би било и поддържането на собствен корпоративен уебсайт.

Фейсбук страница или уебсайт да избера за моя бизнес? Този въпрос си задават мнозина предприемачи, когато настъпи време за дигитализацията на бизнеса им. И двата инструмента имат совите предимства и недостатъци, а за да направиш най-правилния, е добре да се запознаеш с тях.

Фейсбук или уебсайт: основни различия

Двата типа инструменти са съвсем различни по своята същност и възможности. На Фейсбук може да се гледа като на социална платформа, посредством която бизнесът може да достигне до стотици хиляди последователи, представяйки своите продукти, услуги и марка. Социалната мрежа предоставя реален шанс за бизнеса да генерира трафик към собствения си уебсайт (онлайн магазин, бизнес уебсайт и т.н.).

Фейсбук подобри своята визия и функционалност в последните няколко години, с оглед предоставянето на по-добри бизнес възможности за развитие и осъществяване на електронна търговия. Допълнителните апликации в помощ на бизнеса, като Мениджър на страници, Маркетплейс платформа и Рекламен център, значително улесняват работата с платформата.

Уебсайтът е собствено онлайн пространство (своеобразен “хъб”), където бизнесът би могъл да представи всичко за себе си - история, контакти, мисия, реклами, продуктов асортимент и много други. Уебсайтът осигурява на бизнеса по-професионално представяне и възможност за комуникация в единна, автономна среда.

Изграждането на уебсайт днес става възможно дори и от непрофесионалисти, благодарение на достъпността до платформи за разработка на уебсайтове, някои от които безплатни.

Бизнес уебсайт или Фейсбук страница: предимства

Тук ти представяме предимствата на Фейсбук страницата и уебсайта, разглеждайки ги през призмата на някои основни бизнес аспекти:

Предимства на Фейсбук бизнес страниците

  • Отлична свързаност

Фейсбук пространството е изключително конкурентна бизнес среда. Тук се генерира съдържание, в пъти по-голямо, отколкото е възможно да бъде усвоено от потребителите. В същото време социалната мрежа предоставя отлични възможности за свързаност и създаване на силна онлайн общност. Сред възможностите ѝ се открояват високо ниво на интерактивност и взаимодействие с клиента - харесване, коментиране, споделяне. Осъществяване на директен контакт с търговеца, посредством интегрираната маркетплейс платформа, също е сред големите предимства на Фейсбук.

  • Достъп до широка рекламна аудитория

Опцията за използване на платена реклама във Фейсбук предоставя възможност за прецизно таргетиране на същата. Рекламираната публикация може да бъде профилирана по интереси, географска локация, възраст на потребителите и други. Рекламният център на Фейсбук предоставя и много подробни анализи - до колко души е достигнала рекламата, колко кликове са генерирани и какви суми са похарчени. Социалната мрежа може да ти помогне да стигнеш до правилната аудитория за твоя продукт или услуга без много усилия и срещу бюджет спрямо желаните цели.

  • Достъпност и старт без инвестиция

Възможността да създадеш и управляваш лесно бизнес страница във Фейсбук е другото голямо предимство. За създаването на Фейсбук страница не са нужни технически умения, нито някаква първоначална инвестиция.

  • Позициониране в търсачките

Фейсбук притежава милиони страници, като значителен обем от споделеното в него съдържание и връзки го прави лесно откриваем от търсачките. Търсенето на определена ключова дума, която се съдържа в името на страницата или някоя от публикациите там, лесно може да се появи в резултатите от търсенето в Гугъл, без особени усилия от твоя страна.

Предимства на бизнес уебсайта

Бизнес уебсайтът също се отличава с няколко ключови предимства като:

  • Пълен контрол по отношение на визия, брандиране, позициониране на съдържание

Бизнес уебсайтът е твоя собственост, а това ти осигурява свободата да публикуваш и позиционираш различните елементи и части от съдържанието му по начин, който смяташ за най-правилен. Да се отличи от конкуренцията е цел на всеки един бизнес, дори когато става въпрос за онлайн присъствие. Персонализацията на онлайн присъствието е от първостепенно значение, за да бъде твоят бизнес разпознаваем и запомнен от потребителите.

  • Позициониране в търсачките

Бизнес уебсайтът следва да бъде откриваем от търсачките и за това трябва да работи всеки собственик на уебсайт. Потенциалните ти клиенти ще те търсят посредством търсачката Гугъл, а за да бъде твоят уебсайт един от първите резултати там, той трябва да има добро SEO и да предоставя качествено съдържание. За оптимизирането на уебсайта обикновено се грижат SEO специалисти и копирайтъри, които отговарят за текстовото му съдържание.

  • Блог секции

Поддържането на блогове със статии са особено печеливша практика в онлайн бизнеса. Тази възможност ти позволява да генерираш трафик към уебсайта си, като същевременно предоставяш на клиентите си интересна и полезна информация по теми, пряко обвързани с продуктовия ти асортимент или типа услуги, които предлагаш. Блог секциите са своеобразни собствени медии, които могат да донесат редица ползи за бизнеса, стига да бъдат развивани и промотирани правилно.

  • Рекламни зони

Осъществяването на пълен контрол при наличие на уебсайт ти дава възможността да разположиш реклами и call-to-action бутони, където пожелаеш в твоя уебсайт. По този начин насърчаваш клиентите си да бъдат активни и да купуват от теб.

Бизнес уебсайт или Фейсбук страница: недостатъци

След като се запозна с ключовите предимства на Фейсбук страницата и уебсайта, нека да разгледаме и част от техните недостатъци:

По отношение на позиционирането в търсачките:

  • Уникалното бизнес име, използвано при създаването на Фейсбук страница, има значително по-голям шанс да се класира в челните позиции при търсене в Гугъл;
  • За да получиш също толкова добро класиране за твоя уебсайт е необходимо да бъдат положени доста усилия по отношение на SEO оптимизацията. В случай че нямаш необходимите умения, ще се наложи да инвестираш в наемането на специалист.

По отношение на контрол и персонализация:

  • При създаването на Фейсбук страница нямаш почти никакви възможности за персонализация на дизайна. Всички страници във Фейсбук са еднакви, като изключим текстовото съдържание (постове) и фотографиите на корицата, профила и дневника;
  • При създаването на бизнес уебсайт имаш свободата да осъществяваш контрол на всички нива - дизайн, съдържание, структура. Уебсайтът е 100% твоя собственост и сам решаваш по какъв начин ще го персонализираш, за да постигнеш уникалност и да привлечеш клиенти.

В заключение: Кое да избера за моя бизнес?

Както видяхме и двата канала предлагат еднакво добри ползи за бизнеса, без оглед неговия размер и сектор на опериране. Финтрейд те съветва да заложиш на оптималния вариант, който е и двете. За новостратиращите бизнеси създаването на уебсайт може да изглежда твърде трудоемко и скъпо, затова е препоръчително малките предприемачи да стартират с Фейсбук страница. Впоследствие обаче изграждането на бизнес уебсайт ще има ключова роля, с оглед все по-голямата необходимост от дигитализирането на бизнеса.