Как да открия почистваща фирма?

Предприемаческият дух има наистина широки измерения, поради което стартирането на собствен малък бизнес може да бъде насочено в много и различни сфери на дейност. Тук обръщаме внимание на бизнес сектора, който отчита значителен ръст в последните няколко години - услугите по почистване. Ако си от хората, които искат да инвестират в дейност, чието търсене прогресира, настоящият материал е точно за теб. Важните аспекти около въпроса как да открия своя почистваща фирма разглеждаме накратко в следващите редове.

Защо точно фирма за почистване?

Бизнесът търси всякакви възможности за оптимизация на дейностите си във всеки един работен аспект. В тази връзка, той търпи и редица промени. Така се стигна до момента, в който в средните и по-големи компании у нас ролята на хигиенистите бе иззета от екип професионалисти, които са служители на външна фирма за почистване. Различни са факторите, поради които ролята на фирмите за почистване става все по-важна, от една страна за бизнеса, а от друга - и за обикновените домакинства:

#Цената за услуги по почистване

Често офертите, които предлагат почистващите фирми, са значително по-изгодни, следователно предпочитани пред това да се наеме служител на длъжност “хигиенист” по трудов договор. Разбира се, тук от значение са още обемът и спецификата на работата по почистване, типа предприятие и/или жилище, квадратурата и т.н. Ако офис сградата ти има нужда от почистване веднъж или два пъти седмично, фирма за почистване би ти предложила много по-добра цена за това време на ангажираност, отколкото да се заемеш и с издръжката на хигиенист на трудов договор към фирмата.

#Качеството  на услугите по почистване

Високото ниво на качеството по почистване е сред водещите причини, поради които предприятия и отделни домакинства се доверяват на почистващи фирми. Причината е, че служителите в такава фирма разполагат с подходящото оборудване и опит - предимства, които осигуряват по-ефективно почистване за единица време и квадратура. Средни и големи производствени предприятия са склонни да се доверят на фирми за почистване, тъй като те плащат за услугата по почистване, а всички допълнителни работни процеси - в т.ч. управление на персонала, оборудване и т.н., са в ръцете на управителя на почистващата фирма.

От казаното дотук следва, че стартирането на собствен бизнес в областта на почистването е едно добро начало за малкия предприемач. Как обаче да го направиш по най-правилния начин?

Мисли практично: кой има нужда от подобен тип услуги и ще имаш ли достатъчно клиенти?

Днес за почистването на административни сгради, търговски помещения, а и жилищни апартаменти, не са необходими познатите ни битови прахосмукачки, метли и подови парцали. Причината е, че голям процент от фирмените офиси, търговски обекти и жилища са с подови настилки от паркет, мрамор, гранит или керамика. Това налага промяна в нужния инструментариум за почистването на офиси и индустриални помещения, които всяка почистваща фирма е длъжна да си набави.

Макар и в относително по-малък дял, не липсват и домакинства, които използват услугите на почистващи фирми. Най-често такива услуги се използват в случай на голямо преместване, наличие на значителен обем от работа по почистване и други, за които потребителят е склонен да потърси нужното съдействие. Не на последно място, забързаното ежедневие също налага нуждата от подобни услуги за дома и се увеличават семействата, които предпочитат да заложат на услугите на професионалист, вместо да губят ценно време в чистене.

Бихме могли да заключим, че търсене на подобен вид услуги има, а това говори само едно: при правилното разработване на почистваща фирма, след като си наясно кой би се възползвал от почистващи услуги и си преценил достатъчно богата ли е тази клиентска база, можеш да си донесеш сигурна бизнес печалба.

Анализирай пазара: има ли и каква е конкуренцията, ще успея ли да се задържа на този пазар?

Важно е да отбележим, че почистващият бизнес има високо ниво на конкуренция. Функционирайки в една такава среда, натрупването на богата база от клиенти би било наистина трудно. Ето защо е важно да започнеш с анализ на пазара. Това ще рече, от една страна, да отчетеш необходимостта от наличието на фирма за почистващи услуги, а от друга - да определиш конкуренцията в населеното място, в което смяташ да оперираш. На този етап важни фактори са броят на фирмите, които предлагат услуги по почистване, каква е клиентската им база и какъв е средният месечен обем на работа, която изпълняват.

Оттук вече можеш да заключиш: ще успее ли моята фирма за почистване да издържи на този пазар? В случай че пазарът е пренаситен, процесът по израстване ще бъде бавен и труден, което в никакъв случай не бива да те отказва. Доброто разработване и познаване на твоите конкурентни предимства - като например приемлива ценова политика, качество на предлаганите услуги, програми за лоялни клиенти и други - биха могли да направят твоята почистваща фирма предпочитаната пред конкуренцията.

Инвестирай разумно: осигури си офис, помисли за оборудването и транспорта

Осигуряването на малък офис, а също и на помещение, подходящо за съхранение на фирменото оборудване, също е сред важните задачи пред малкия предприемач. Първоначално можеш да стартираш дейността си и без офис. Занапред обаче би било по-удачно именно в офиса да приемаш обаждания от клиенти, както и да администрираш цялата фирмена документация.

Колкото до помещението за склад, в него може да се съхранява необходимото фирмено оборудване като подочистачки, професионални прахосмукачки, колички за транспортиране на почистващи препарати, оборудване за почистване на офис техника, пералня за материали и работно облекло на персонала и други. Ако разполагаш със собствено помещение, което да отговаря на фирмените ти нужди, можеш да си спестиш средства от наем.

При стартирането на бизнес в областта на почистването няма голямо значение къде ще е позициониран офисът ти, тъй като по-важната работа е на терена на клиента. В началото не е нужно да наемаш много персонал, а ти като собственик да съвместяваш няколко дейности - управител, диспечер, мениджър комуникация с клиенти и т.н.

Ключов момент, за който трябва да помислиш, е транспортът. Транспортирането на служителите по почистването, наред с необходимото оборудване, е важен организационен аспект от дейността на почистващата фирма.

Какъв ще е размерът на инвестицията, с която ще стартираш своя бизнес, дали ще използваш спестени средства, или ще прибегнеш до бизнес кредитиране - това зависи изцяло от теб. За да дадеш успешен старт на идеите си в областта на услугите по почистването, съветите, които подбрахме по-горе, със сигурност ще ти бъдат от полза!