Как да привлечеш клиенти в малкия квартален магазин?

Как търговците печелят? Те продават продукти или услуги, с което реализират печалба. Без значение колко страхотен е твоят продукт или услуга, бизнесът ти няма да просперира освен ако клиентите не разберат за твоето съществуване. Няма клиенти, няма бизнес. Прост бизнес цикъл!

За много фирми маркетингът и рекламата са огромен проблем. Тази статия разглежда 6 лесни и ефективни начина, чрез които твоят малък квартален магазин може да привлече повече потребители, прилагайки някоя от тези стратегии.

„Безплатно“ работи като магия!

Всички обичат безплатни неща. Предоставянето на някои от твоите продукти безплатно допринася със следното за твоя малък бизнес:

Първо, тази стратегия дава възможност на хората да знаят, че съществуваш. Второ, тя предоставя шанс  да докажеш качеството на асортимента си. Трето, по този начин предоставяш на бъдещите си клиенти безрисков вариант да изпробват стоки, без да харчат пари. И ако клиентите намерят стойност в предлагани от теб продукти, те ще са готови да платят пари за нея.

Ако в магазина си продаваш закуски и в момента въвеждаш нова марка кафе, може да даваш на първите 20 посетителя за деня - безплатна чаша с кафе. Клиентите и потенциалните такива ще се радват на твоята щедрост и може би, ще имат по-голямо желание да купят нещо от теб.

Дневната промоция работи безотказно!

Разпродажбата в рамките на ден, която е изгодна, може да генерира вълнение. Пусни оферта: плащаш 1, получаваш 2 или 40% намаление в часове с по-слаб клиентопоток, за да привлечеш повече хора. Публикувай дневната промоция в социалните медии или сложи табела на входа на обекта с намаленията за следващия ден.

Влез в социалните мрежи!

Социалните медии променят начина, по който се прави бизнес в днешния свят.

Въпреки че сега има няколко водещи платформи за социални медии, Facebook оглавява класацията като най-голямата социална общност в света. Популярните социални медийни мрежи са едно от топ местата, където твоите потенциални потребители прекарват време и има смисъл да регистрираш бизнеса си.

Например, направи Фейсбук страница на твоя магазин, добави неговото местоположениe в популярни платформи като Google Places и включи информация в сайтове за локални бизнеси тип “жълти страници” като Golden Pages и Alo.bg.

Програма за лоялност

Много магазини са въвели програми за лоялност, нали? Дори и ти като собственик на малък бизнес, може да стартираш такава програма за твоите най-лоялни клиенти. Направи карти с намаление, раздавай подаръчни ваучери при осъществяване на покупки с определена стойност и т.н. Лоялността на потребителите и тяхното активно ангажиране към бранда ти са значим актив за твоя малък квартален магазин.

Конкурсите

Всички обичаме да печелим. Не винаги става въпрос само за спечелената награда. По-важна е тръпката, когато извадиш късмет и победиш други хора. Привлечи клиентите си, като провеждаш томбола или конкурс. Например, предстоят празници като Великден и Гергьовден. Организирай конкурс за рисунка, свързана с тях, и приготви подаръци - вкусни продукти за празничната трапеза, ваучер за пазаруване в твоя магазин или някой полезен домакински уред.

Това ще създаде повече шум около твоя малък квартален магазин. Потенциалните клиенти ще започнат да говорят за томболите и конкурсите, които провеждаш. Въпреки че много от тях няма да спечелят голямата награда, те все още ще се интересуват да научат повече за твоите продукти.

От уста на уста винаги работи!

Това определено е най-старата форма на реклама, използвана от бизнеса. Когато клиентът е щастлив и харесва даден продукт или услуга, има естествена човешка склонност за споделяне на този опит с хора от кръга на доверие и влияние - семейство, приятели, колеги, съседи, а понякога и непознати.

Доволният клиент е един от най-ефективните рекламни инструменти, които малката фирма може да има. Той става съюзник на твоя бизнес. Ще се удивиш колко признателни купувачи ще се стремят да промотират продуктите, които предлагаш и как биха прерастнали в армия от страстни защитници на твоя малък магазин.

Независимо от твоя резултат, добър или лош, бихме се радвали да споделиш своя опит и тактики за привличане на клиенти. Никога не знаеш, може да помогнеш на някого от малките предприемачи. Ако тази статия ти е била полезна, ще сме благодарни да я споделиш. Никога не знаеш, днес можеш да вдъхновиш някого.

Успех!