Как твоят малък бизнес да продава повече?

2017-10-13 Как твоят малък бизнес да продава повече?

Квартален магазин за хранителни стоки

Като истински съюзник на всеки малък бизнес, Финтрейд предлага много повече от финансови решения, които да ти помогнат да генерираш повече оборот и по-висока печалба. В тази статия ще те запознаем с някои от добрите практики, които можеш да прилагаш като собственик на малък магазин за хранителни стоки, за да се развиваш по-бързо и по-добре!

 

1. Избери внимателно локацията. Има значение дали ще предлагаш ежедневни стоки или специални такива. В единия случай ти трябва място с добър човекопоток, а в другия хората сами ще те търсят, ако се популяризираш достатъчно добре и предлагаш специфични продукти, които не са често срещани (например магазин за крафт бира).

2. Мисли за целевата си аудитория. На кого искаш да продаваш? Подсказваме ти, че „всички“ не е правилния отговор. Как изглежда твоят клиент? Какъв доход има? Кога, какво и как пазарува? Може би има стриктен бюджет, от който не излиза и за него цената е най-важна? Може би разликата от няколко стотинки и няколко преки повече за него няма значение, но държи да пазарува от красиво място с перфектно обслужване? Дали е офисен служител, който иска закуска, обяд и кафе? Дали се прибира привечер и иска да купи набързо нещо за хапване, без да губи време в супермаркет?

3. Намери начин да се откроиш от конкуренцията. Магазини има на всеки ъгъл. С какво твоят ще бъде по-добър от останалите? С какво ще накараш потребителите да изберат теб, а не следващия магазин или супермаркет с цени, по-ниски от твоите? Защото нека бъдем честни, що се отнася до цени, един малък бизнес трудно би могъл да се конкурира с големите вериги. Може би ще създадеш уникална атмосфера, може би ще имаш обслужване, което няма еквивалент, перфектна лоакция, а може би нещо друго? При всички положения трябва да имаш конкурентно предимство, за да не се слееш с всички останали и да дадеш причина на клиентите ти да се връщат отново и отново.

4. Стимулирай служителите си така, че да предоставят изключително обслужване. Много хора смятат, че тъй като не могат да си позволят да дадат високи заплати, трябва да се примирят с посредствени служители. Това не е вярно, но все пак трябва да имаш механизми да мотивираш своите работници. Можеш да възнаграждаваш добрата работа с периодични гифт карти, да организираш за служителите си специални събития, да правиш малки подаръци за рождените им дни. Всичко, което ще ги накара да се чувстват оценени и да вярват, че работят на едно страхотно място и да дават най-доброто от себе си. Бъди сигурен, че това ще се отрази не само на  начина, по който служителите ти работят, но и на твоите продажби.

5. Постоянно проучвай и обсъждай със служителите си нови идеи за това, какво да предложите на клиентите си така, че те да се връщат при вас.

6. Подреди магазина си така, че да изглежда атрактивен. От оборудването, през осветлението и подредбата на артикулите, твоят обект трябва да е красив, приветлив и да накара хората да се чувстват добре.

7. Подреждай продукти, които си отиват близо един до друг. Ако например продаваш паста, постави сосовете близо до нея, пармезанът и кашкавалът също. Това може да увеличи продажбите ти, като стимулира посетителите да купят повече, отколкото са възнамерявали.

8. Подреждай стоките, които се харесват от децата на нивото на техните очи. Много вероятно е те да ги поискат и повечето родители не могат да устоят на молбите им, което ще увеличи продажбите ти.

9. Подреждай дребните продукти, които се купуват спонтанно около касата. Така, докато клиентите чакат реда си, могат да решат, че искат нещо дребно и сладко, дъвки или нещо друго, което не са възнамерявали.

10. Раздавай подаръци. Няма нужда да е нещо голямо или впечатляващо, а нещо, което показва внимание и благодарност към клиентите ти, че пазаруват от твоя магазин. Можеш например да подпечатваш талони и след пет пазарувания да подариш чаша с вдъхновяваща мисъл. Ако пък е коледния сезон, можеш да подаряваш играчка за елха, или красиво боядисано яйце покрай Великден. Възможностите са много и далеч не са скъпи, но впечатлението, което ще оставиш в клиентите си, е безценно.

За да се развиваш успешно, ти трябва да генерираш оборот, който да расте. А за да расте той, трябва да дадеш причина на клиентите ти да избират теб, пред всички останали. Надяваме се, че тези съвети са ти дали някои насоки и идеи как можеш да го постигнеш.

За всичко останало, свързано с финансирането на твоите идеи, можеш да разчиташ на нас. Ние сме Финтрейд и помагаме на малкия бизнес да се развива с два специално разработени финансови продукта – Финтрейд Оборот и Финтрейд Инвест. Ако имаш някакви въпроси, винаги можеш да ни потърсиш на 0 700 200 33 без допълнително таксуване или да кандидатстваш за бизнес кредит бързо и лесно от нашата онлайн форма.