Ключът към ефективната комуникация с клиенти

2020-07-08 Ключът към ефективната комуникация с клиенти

Ефективната комуникация с клиенти е изключително важна за успеха на всеки модерен бизнес.

Доклад на WalkerInfo показва, че отношението към клиента е главният катализатор за развитието на дадена марка през 2020. Според изследването, установяването на доволна клиентска база задминава дори качеството на продукта и цената по важност.

С постигане на оптимална комуникация, бизнесът ти се издига в три съществени параметъра:

  • Привличане на повече нови клиенти
  • Задържане на повече настоящи клиенти и превръщането им в лоялни застъпници на бранда
  • Целенасочено развитие на бизнеса в доходоносна посока

За да ти дадем начален тласък, ти предоставяме нашия списък с четири доказани подхода към правилната комуникация с клиенти.

Изучи ги и ги приложи по възможно най-положителния начин към клиентите си!

#Направи отлично първо впечатление

Всяка комуникация започва с първата среща.

Първото впечатление определя дългосрочното отношение на клиента към продукта или услугите, които предоставяш.

Осланянето на статистика е важно, но тук искаме да ти дадем и директни, практични съвети как да изглеждаш най-добре в очите на бъдещ клиент.

  • Притежаваш малък бизнес с физически магазин

Според данни на Industry Analyst, 70% от продажбите на даден бизнес зависят силно от отношението им към клиента.

Погрижи се магазинът ти да бъде във форма – чист, приветлив, с видим призив към клиентите.

Персоналът – усмихнат, готов да отговори на въпроси и винаги учтив. Същото важи и за собственици на ресторанти и заведения за бързо хранене.

  • Собственик си на верига магазини с по-широк спектър от услуги и продукти

Дори и някои от обектите ти да се представят по-добре, важно е да отдаваш нужното внимание на всеки един от тях.

Постарай се всеки твой служител да разбира и познава бизнеса, който представлява. Така всеки първи клиент ще получи ясна представа какво да очаква от бранда ти.

  • Оперираш онлайн магазин или услуга

Логично, голям процент от съвременните компании целят присъствие онлайн.

Развий сайт или платформа, която да отговаря на ядрото в твоя бизнес. Лесен клиентски достъп, точна информация и персонал за поддръжка на клиенти – на разположение от първия клик.

#Развий всеобхватна поддръжка на клиенти

Комуникацията през изобилие от канали предоставя по-точни данни за клиентски преференции и затвърдява мястото ти като уважаван бизнес за всеки отделен клиент.

Според Reve Chat, компании с широка система за обслужване на клиенти задържат 89% от клиентите си, сравнено с едва 33% за бизнеси със слабо развита система за поддръжка.

Опростено казано – осигури възможно най-много канали за достъп до бизнеса ти.

Физически магазин, уебсайт, имейл комуникация, телефонна връзка, социални мрежи – различни клиенти предпочитат различни начини на свързване. Увери се, че им предоставяш достатъчно опции!

#Реагирай адекватно на клиентски запитвания

В днешни дни, 65% от клиентите използват социалните мрежи като форма на комуникация с даден бранд.

Скорошен доклад на Фейсбук показва, че клиенти изпращат повече от 1 милиард съобщения до бизнеси всяка година.

Някои клиенти предпочитат връзка през телефон или мейл, но мнозинството в наши дни предпочита Фейсбук, Инстаграм и Туитър, за да установи връзка с бизнеси по целия свят.

  • Какво разбираме под „адекватно“ отношение към клиентски запитвания?

В изминалите две десетилетия, по-голяма част от брандовете наблягат на бърз отговор към запитване като водещ фактор за клиентско доверие.

Истина е, че никой не избира да чака шестнайсет часа, за да получи решение на проблем.

Въпреки това, не всяко запитване намира отговор в отрицателно време. През 2020, бърз, но непълен отговор се приема в пъти по-зле от забавен, но стойностен такъв.

Според SuperOffice, 68% от клиентите „напускат“ даден бранд, защото не чувстват, че компанията се интересува от тяхното удовлетворение.

Затова – търпение, прозрачност, компетентност и осъзнаване на нуждите са водещи фактори в привличането и задържането на клиенти.

#Бъди приятел и анализирай

Повечето клиенти използват дадена марка, защото харесват мисията и приложението ѝ.

Да си дългосрочен клиент на определен бизнес означава да го познаваш и да споделяш вижданията на даден бранд.

Двупосочната връзка в отношенията бизнес-клиент изисква и ти, като собственик на бизнес, да познаваш клиентите си.

Клиенти се отказват от марки най-често поради груба и „претупана“ комуникация. В допълнение, повечето клиенти са склонни да платят до 20% повече за отлична услуга.

Отличната услуга, от своя страна, включва персонализирано отношение към всеки клиент – да знаеш името им, да помниш предишни комуникации с тях и да развиваш услугите си според техните предпочитания и нужди.

С достатъчно средства за анализ на вече съществуваща комуникация си способен да предвидиш какво харесват клиентите ти и как искат да им бъде поднесено.

Заключение

Ефективната комуникация с клиенти е задължителна за успешен бизнес през 2020.

Добро представяне пред нови клиенти, широк спектър на канали за комуникация и изключително отношение към всеки отделен клиент – това са стожерите, нужни, за да издигнеш бизнеса си до „любим“ за клиентската си база.

Пътят до перфектна комуникация не е кратък, но определено е постижим с правилната нагласа и средства.

Надяваме се нашите насоки да са ти полезни в развиването ѝ!