Празниците и твоят магазин

Как предстоящите празници да направят бизнеса ти още по-успешен?

Наближаващите Великденски празници и честваният от хиляди българи – Гергьовден, са чудесен момент твоят магазин да реализира така необходимите приходи. За целта, трябва да си готов да направиш някои приготовления, за да бъдеш още по-близо до финансовия си успех. Като управител или собственик на търговския обект, искаш да си сигурен, че ще посрещнеш всички очаквания на своите клиенти. А те ще останат доволни от обслужването и отношението на твоите служители, до толкова, че не само ще се върнат отново при теб, но и ще препоръчат горещо магазина ти на своите приятели и познати.

И така... откъде да започнем с подготовката?

Подреди стоката различно

Първо помисли по въпроса как да организираш вътрешната част на магазина си. От разговорите с наши клиенти от търговския бранш можем да те уверим – в 90 процента от случаите нареденият по нов начин обект продава повече.

Ако си забелязал някаква тенденция и можеш със сигурност да определиш кои са най-търсените продукти или опитът ти подсказва какво най-често търсят домакинствата по Великден, то значи вече разполагаш с насока как да изглежда вътрешната част. Предполагаме ще се съгласиш с нас, че начинът, по който са представени продуктите може да доведе до по-голямо желание за пазаруване и съответно повече осъществени сделки.

Подреденият по нов начин магазин влияе осезаемо и на подсъзнанието на редовните клиенти. Когато забележат разменените места на продуктите, те остават с впечатлението за редовно зареждане със стока, по-високото ѝ качество и не на последно място, популярността на твоето място.

Помисли внимателно по темата. Начертай предварително как си представяш, че трябва да изглежда пространството, и обсъди подредбата с опитните си колеги. А и с тези, които отскоро са при теб. Последните могат да дадат изключително полезни съвети, така че не ги подценявай.

След като обсъдите предложенията, в края на работния ден се организирайте и заедно променете средата. Водете от основния принцип – фокусът трябва да пада върху най-хубавите стоки. Те трябва да бъдат лесно достъпни за клиента, но в същото време последователността им трябва да бъде такава, че хората да получат възможност да се разходят из цялото пространство.

И разбира се, помисли мястото около касите да бъде максимално широко, постави там разнообразни продукти, задължителни и най-често потребявани. Направи, така че да бъде максимално удобно и лесно за клиентите да достигнат до желаното от тях.

Погрижи се за чистотата на магазина си

Докато подреждаш магазина си, можеш да използваш момента да почистиш основно. Искрящият от чистота търговски обект винаги привлича повече клиенти, вдъхва доверие и утвърждава положителния имидж.

И обратното - когато посетителите забележат мръсния под или непочистените рафтове, това неизменно рефлектира отрицателно на желанието им за пазаруване. Клиентите разсъждават така: „Ако собствениците не ги е грижа как изглежда магазинът им, как да разчитам, че ми предлагат качествена и прясна стока?“.  И вероятно ще са прави в тези си разсъждения.

Затова запретни ръкави, почисти всяко ъгълче на обекта, включително и витрините на хладилниците. Не пести усилия! Погрижи се опаковките на предлаганите продукти да изглеждат максимално атрактивно. Също така провери осветлението, избери подходящите лампи, направи мястото си уютно и приветливо.

При първа възможност освежи витрината на магазина, оправи най-после скърцащата входна врата и отдели време дори за тротоара пред него.

За някого тези детайли, може би, не са от кой знае какво значение, но повярвайте ни – клиентите наистина забелязват старанието и отношението към собствения ти труд, а и към самите тях.

Постави се на мястото на клиентите

Направи си експеримент и погледни през очите на потребителите. Какво в магазина прави впечатление? Кои детайли биха те подразнили и какво би направил, за да ги премахнеш? Кое те изнервя като клиент?

Анализирай честно и задълбочено:

  • начинът на обслужване и вида на продавачите ти (обмислял ли си въвеждането на изисквания за поддържане на спретната униформа?);
  • качеството и вида на предлаганите стоки;
  • съдействието, което оказват служителите ти;
  • колко бързо можеш да реагираш на очакванията и търсенията на потребителите;
  • кои са онези продукти, от които най-често се нуждаеш, а ти отнема време да намериш?


Възможностите за промяна до голяма степен зависят от вида на управлявания от теб магазин. Но когато наблюдаваш случващото се от другата страна на касата, може дори да останеш учуден от богатството и разнообразието на получените знания.

При всички случаи сме сигурни в едно: когато процесите по подобрение се случват плавно и забележимо, потребителите усещат твоите положителни намерения да удовлетвориш желанията им. Вероятността, те да станат лоялни твои клиенти се увеличава осезаемо.

Направи работата на служителите си по-лесна

След като помислихме за клиентите, е време да разберем какво се случва при служителите ни. Как се чувстват те напоследък? Какви са техните наблюдения за клиентското отношение към магазина? Кои са най-често купуваните продукти и на коя марка? Колко често на касите виждат познати лица?

В почти всяка от дебелите книги за предприемачество се споменава мантрата: „Мислете за своите служители.“ и това действително не е поредното остроумно клише – звучащо добре, но далеч от реалността.

Работниците в твоя магазин са хората, от които пряко зависи твоят бизнес. Те са лицето и  настроението на обекта ти, обслужвайки както лоялните, така и новите ти клиенти. От тяхната добросъвестност и отдаденост зависят нивото на продажбите, степента на удовлетвореност от обслужването, добрият търговски вид на предлаганото и още редица съществени детайли.

Затова логиката, а не съветите на някого, сочат уверено: Когато улесниш работата на служителите си, всички печелите от това!

Те се чувстват ценени и максимално спокойни на работното си място. Вследствие от този факт, клиентите са впечатлени от прекрасното отношение и компетентността им. А ти, усещаш разликата в месечния баланс. Както казват англичаните: ситуацията е triple win.

Подходи към своите служители по същия начин, както в примера с потребителите. Постави се на тяхно място. Обсъди детайлно с тях проблемите, положителните страни и всичко важно, свързано с ежедневната им работа. Подходите могат да бъдат разнопосочни: анкетни карти, фокус групи, но най-ефективната форма си остава неформалния разговор и страничното наблюдение.

А, ако искаш да влезеш в обувките на своите хора, най-достоверният начин е... буквално да го сториш. Работи с тях, включвай се в натоварените часове и се стреми да те възприемат като един от тях.

Тогава всеки ден заедно ще ви бъде празник!

Като казахме празници, бъди сигурен, че си готов за повишеното търсене преди, по време и след тях. Зареди с допълнително количество стоки и направи всичко възможно магазинът ти да предлага богат асортимент от продукти, които се ползват за Великден и Гергьовден. Ако не разполагаш с налични средства за покриването на извънредни разходи, ние, от „Финтрейд“, ти предлагаме решение на задачата.

 „Финтрейд Оборот“ е специално създадена кредитна линия за малкия бизнес с цел финансиране на кредит, предназначен за усвояване в рамките на определен срок изцяло на части, до размера на лимита - договорен между нас и теб. Силната страна на услугата се съдържа в условието, че клиентът дължи такса само върху усвоената от него сума, без да заплаща други разходи, свързани с отпускането ѝ.

Повече подробности за „Финтрейд Оборот“ можеш да научиш тук: https://fintrade.bg/business-line.

И така, желаем ти весели и успешни празници. От теб зависи!