Време за работа и време за почивка. Ноември носи нови идеи и нови посоки!

2018-10-22 Време за работа и време за почивка. Ноември носи нови идеи и нови посоки!

„Есента носи повече злато в джоба си, отколкото всеки друг сезон.”

Джим Бишъп

 

Добре дошла, есен! Някои от нас са отпочинали, презаредени и щастливи от отминаващото лято. Есента дава нужната почивка и време отново да се обърнем навътре. Почивката от веселието е в работата. И тази работа прави следващото веселие сладко отново. Но струва ли си да минаваме сезон след сезон без да опитваме нови неща? Нима е излишна новата идея, новата насока, новият опит?

Нека разведрим мястото на нашата дейност с малко свежи идеи. Добави есенни цветове – листа, чаши, възглавници или други малки декорации, които да направят мястото приятно за работа. Малко бизнеси обръщат достатъчно внимание на интериора и обикновено избират стандартни решения. Инвестицията за свеж интериор не винаги е голяма, може просто да са ти нужни 2-3 часа пазаруване и да подредиш декорациите в офиса, магазина или мястото, където работите с колегите.

Сега, след като изпиеш чаша чай или кафе в новата обстановка, можеш да помислиш на свежа глава какво можете да направите през идните три месеца, което не сте правили преди. Вероятно планирате бюджета за догодина, опитвате се да предвидите по-натоварените седмици, как да се осъществят доставките и дали ще имате нужда от помощ извън наетия персонал. Винаги има важни решения за взимане през ноември, а планирането е важно – независимо колко голям или малък е бизнесът ти.

Направи среща с ключовите лица в екипа ти още в началото на месеца, за да поговорите за това какво можете да подобрите до края на годината. Напишете, нарисувайте плана си и го споделете. Новите насоки и действия, които искате да приложите е най-добре да бъдат закачени на табло, за да можете да ги поглеждате често и да записвате още идеи.

Направи тези табла свежи, добави любими неща на служителите към тях - изобщо нека всеки се чувства персонално ангажиран, но не „по задължение”. Може да се помисли как да се улесни дейността – как да се организират и оптимизират процесите, как да се премахне излишното и да бъдете дисциплинирани без да ви е тежко от това. Дисциплината може да бъде приятна, когато е осъзната и човек я прилага за свое добро.

Следващата стъпка – есента е първото време, в което отново се прибираме у дома за по-дълго. Защо не приготвиш есенни картички, които да изпращаш с покупките или да подариш хубави книги на десетина от добрите ти клиенти? Опитай да помислиш какво можеш да дадеш, а резултатът при тези неща не закъснява. Жестовете са ценни.

Какво имаме предвид под нова посока?

Новата посока е онзи вектор, по който ни се иска дейността ни да се развива. Дали не е време да направиш по-конкретни стъпки по плана на развитието? Може би е време да наемеш щанд на изложение, да кандидатстваш в някое състезание за продуктите си или просто да освежиш до неузнаваемост дейността, така че да дава повече и да работи добре.

Каквато и да е новата посока – определеи я, дефинирай я заедно с екипа и решете колективно да работите за нея. Нека целта не е единствено печалба, а иновативността, подхода и атмосферата, която дейността ти създава. Така със сигурност ще изпъкнеш сред конкурентите.

Напиши някъде силните страни на бизнеса и работи по тях този ноември, защото той ще е показателен за зимата. Винаги има какво още да се направи, осъзнае или създаде.

Струва си дори да помислиш как да прекарваш по-ползотворно времето си на работа, как да не бързаш, а да се движиш планово през деня и да ти остава време за усмивка, за пространство и дори игра. Може би е време сутрин да изпращаш по някоя красива мисъл на служителите си или бюлетин.

Едно от най-изморителните неща е еднообразието, а другото е шумът. Опитай да поработиш над това, ако виждаш, че се превръща в тежест за теб. Създавай все повече положителни и интересни дейности, които да направят по-монотонните задачи по-лесни за извършване. Ако си заобграден от много шум, е добре да помислиш дали можеш да се преместиш, да промениш средата или да направиш друга ценна корекция.

Почивката е необходимост – затова... толерирай добрия тон, доброто отношение, правилното поведение, за да могат зимните работни дни, когато слънчевите лъчи са по-малко да бъдат някак по-топли. Това неизменно ще се усети и от твоите клиенти, защото ще бъдат възхитени. Клиентите винаги познават дали твоя бизнес работи добре, каква атмосфера цари и как се чувстват служителите ти. Щастливите служители привличат щастливите клиенти и работят смело по новите хоризонти на дейността.