Защо да стартираш собствен фризьорски салон е една добра бизнес инвестиция?

Кой модерен мъж няма нужда от отлично изглеждаща прическа всеки месец? А коя, държаща на себе си дама не иска да изглежда блестящо за следващото корпоративно или семейно събитие? Това са първите реторични въпроси, на които всеки стартиращ собствен фризьорски салон с широка усмивка би аргументирал своето начинание. Не бързай обаче да се хвърляш в дълбокото на сляпо. За да постигнеш дългосрочен успех при този бизнес, също както при всеки друг, съществуват специфични неписани правила. Ако си наясно с тях, възможностите да реализираш поставените цели се увеличават.

И така нека обсъдим детайлите.

Да започнем с опита ти в този бранш. Ако ти си фризьорът и работиш за някой друг, вероятно ще се учудиш колко кратък може да бъде пътят до стартиране на самостоятелен салон. Не ти се вярва. Ами добре, хайде да си отговориш честно на въпросите: Колко от редовните ти клиенти идват да се подстригват при теб, заради начинът, по който стилизираш косите им?  И колко от тях се връщат отново на стола, заради бранда над входната врата?

Ако мачът е в твоя полза, значи се намираш все по-близо до откриването на салона на твоите мечти. Само, че ти по-добре от всеки друг знаеш, че мечтите си остават утопия, когато не работиш всекидневно за тях. На теб така или иначе ти се налага. При това с изключителна интензивност, влагайки старание в прическата на всеки клиент. Та, нали точно тя е твоят мобилен билборд, работещ за теб напълно безплатно. При това, докато ти си се заел да изкарваш още и още.

За да извървиш пътя до неустоимото съвършенство трябва да инвестираш време и средства за завършване на престижни курсове в занаята. Още по-солидна ще бъде квалификацията ти, ако на издадения сертификат пише някоя от популярните световни марки. А за получаването му си преживял една ползотворна седмица в компанията на любопитни твои колеги от цяла Европа.

Та, да сертифициран талант ще ти свърши работа. По-скоро ще се усети в качественото ѝ изпълнение.

Честито! На теория току-що направи първата, уверена крачка по пътя към автономията ти. На практика е факт, когато дамата или джентълменът открие стилиста на своя вкус, обикновено тя или той се превръща в постоянен клиент. А, ако броят на тези хора нараства прогресивно, значи приходната част за известен период от време е осигурена.

Стартирането на собствен фризьорски салон е обвързано с няколко задължителни пера, включващи наем или закупуване на пространство, придобиване на нужното професионално оборудване, обзавеждане на обекта, регистрация на търговско дружество, ангажиране на счетоводител и разходи за реклама. Ако не разполагаш с първоначален финансов капитал, Fintrade ти предлага бизнес линията „Финтрейд Оборот“. Предложението на компанията е разработено за фирми от малкия бизнес и представлява финансиране на кредит, който може да се усвоява в рамките на определен срок. Възстановяването на сумата се извършва изцяло или на части, до размера на договорен между Fintrade и клиента лимит. Повече подробности за услугата можеш да разгледаш тук: https://fintrade.bg/business-line.

Сред основните фактори за успеха на фризьорския ти салон е неговата локация. Експерти в областта дори определят разположението му като най-важно условие за привличане на нови клиенти. Преди да се спреш на район, в който да стартираш дейност, ти препоръчваме да обърнеш внимание на следните въпроси:

  • Какви средства си склонен да отделиш за наем на помещение или дори за неговото закупуване?
  • В подстригването на какви клиенти си се специализирал? Това може да предопредели избора ти на квартал. Ако фокусът ти е към бизнес клиенти с по-големи възможности, то добра идея е да локализираш себе си в близост до големи търговски центрове, бизнес паркове или в популярен за фирмени служители район.
  • Как се справяш с комуникацията с различни клиенти, независимо от професията и възрастта им?
  • Дългосрочни ли са плановете ти за развитие на фризьорски салон на наеманото място?
  • Имаш ли конкуренция в посочения район?
  • Какъв тип клиенти искаш да присъстват в портфолиото ти?

Постарай се да си напишеш домашното. Опознай добре потенциала на квартала, в който ще се разположиш и какви възможности за партньорство с други фирми, училища или представители на общността можеш да осъществиш.

След като си подбрал идеалното място идва моментът с неговото разработване. Преди да си започнал каквото и да е подготовка, ти трябва да си определил към какви клиенти ще бъдат насочени услугите ти. Има разлика между това дали ще обслужваш мениджъри на високи ръководни постове или студенти, нали?

Затова интериорът на фризьорския ти салон трябва да бъде реализиран спрямо очакванията на твоите клиенти. Направи така, че те да изпитат удоволствие от времето прекарано при теб. Трябва да се водиш от концепцията: Създай за своите клиенти преживяване, а не просто услуга.

При определяне на необходимото за започване на бизнес, трябва да разпределиш материалите на четири сегмента: тези, включващи се в приемната зала, фризьорското оборудване, мебелировката и продуктите за коса, които можеш да предлагаш на клиентите.

Всеки детайл от тези зони е от значение. Светлината, степента на комфорт на столовете, музиката, звучаща в салона, удобството на мивките за миене на косата, наличието на бърза Интернет връзка. Не пропускай нищо. Потребителите в днешно време изискват все повече и повече.

А за да расте броя на доволните клиенти, посещаващи твоя фризьорски салон, трябва да разполагаш и с персонал на ниво. В началото естествено ти ще бъдеш единственият си служител, но целта ти след време трябва да бъде салонът да стане все по-популярен. А тогава ще се появи нуждата от допълнителен персонал.

Както отбелязахме качеството на подстригването трябва да бъде определящо при наемането на новите фризьори. Но на теб ти трябват хора, разполагащи с повече от една силна черта. Често можеш да чуеш собственици на салони, които казват: „Не наемам хората според техния талант да подстригват – мога да ги науча на уменията, които им трябват. Това, което обаче не бих могъл да им предам е любовта и грижата към клиентите!“.

Всеки би искал клиентите да се наслаждават на своя час за разкрасяване. И да се връщат отново и отново. Понякога с техен приятел под ръка. За да го постигнеш трябва да привлечеш някой, който не само е добър с филажите. Той или тя трябва да бъдат отворени към хората, с които работят. Правейки го с усмивка.