Направи промяната, която искаш да видиш в бизнеса си, за да бъде още по-успешен

“Бъди промяната, която искаш да видиш в света.” - Махатма Ганди

Тази велика мисъл на един велик човек ни вдъхнови да подготвим настоящата статия. Имплементирайки нейната сентенция в бъдещето на малкия бизнес, чийто успех зависи изцяло от промяната, която ще направиш.

С предприемане на конкретни действия в посока позитивна промяна, твоят бизнес:

  • ще подобри маржовете на оборота;
  • ще открие нови бизнес ниши и възможности за развитие;
  • ще има шанса да порасне от малък към среден;
  • ще успее да запази досегашните си клиенти и да разгърне потенциала си в привличане на нови такива;
  • ще оптимизира различни бизнес процеси, което от своя страна ще помогне за тяхното по-бързо и качествено изпълнение и намаляване на текущите разходи.

Чудиш се откъде да зaпочнеш промяната? Защо не стартираш с тези четири предложения?

#Започни с добра идея

Стартирайки с подробен, реалистичен бизнес план, твоят малък бизнес се разраства постепенно, но дали и твоето мислене расте и еволюира заедно с него?

Много малки предприемачи не са склонни да гледат на дейността си от различна гледна точка. Било то да преработят операционната система, която е остаряла; да внедрят и предлагат нови услуги и продукти към целевия пазар; да сменят старите етикети и опаковки с нови. Те не искат да „разтърсват лодката“, така че се придържат към това, което е работило и го повтарят отново и отново.

Успешните бизнеси се развиват, като често започват в една посока и след това се движат в съвсем друга, отговаряйки на променящите се пазарните условия - от нов конкурент в същия квартал до изместване на вкусовете и желанията на потребителите. Собствениците на малък бизнес наблюдават тенденциите и се подготвят за измененията на пазара и развиващата се технология.

Сега може да е подходящ момент да направиш равносметка на първоначалния си бизнес план, да видиш какво се е случило спрямо текущите условия и да направиш корекции според нуждите.

#Мисли мащабно

Може би си започнал своя малък бизнес с един клиент, един компютър и бюро втора ръка. Много малки предприемачи стартират своята дейност така. Но ако си бил успешен досега, това не значи, че не си струва да мислиш мащабно, да си поставяш амбициозни цели и да работиш усилено за постигането им.

Ако например сегашната ти обслужваща зона е 20 квадратни метра, би ли помислил да я разшириш? Независимо дали бизнесът ти е малък, ти трябва да се трудиш здраво, да преосмисляш бизнес модела си, за да насърчаваш непрекъснато нарастващата стойност на компанията.

Какво ще кажеш за повишаване на онлайн продажбите си и навлизане в глобалния пазар? Мислил ли си за разширяване на продуктовата си линия? Amazon стартира като онлайн търговец на книги. А сега изпраща милиони пратки на ден с продукти от всякакво естество.

Планът ти за по-мащабна инвестиция може да се сбъдне благодарение на кредитната линия Финтрейд Инвест. Като небанкова кредитна институция, насочена към малък и среден бизнес, ние разбираме нуждите на собствениците в тази област и работим в посока да растем заедно с тях.

#Направи живота по-добър за клиентите и партньорите

Вниманието ти трябва да е фокусирано и върху клиентите, не само върху вътрешните бизнес въпроси. По наше мнение трябва постоянно да се търси начин за задоволяване на потребителските нужди. В случай че не знаеш дали дейността ти отговаря на тях, би било разумно да инвестираш в проучвания или да ангажираш „тайни клиенти“, за да провериш нивото на удовлетвореност на хората. Ако имаш възможност, помисли и за наемане на мениджър за обслужване на купувачите, за да поддържаш стабилна база от доволни такива.

Като стана въпрос за това, че трябва да направиш промяната, която искаш да видиш в бизнеса си, помисли от друг ъгъл. Твоята същност и опит е много повече от собственик на малък бизнес. Ти също в даден момент влизаш в ролята на потребител и партньор. И като такъв, имаш определени очаквания към продуктите и услугите, които използваш. Може да помислиш каква промяна в тази посока би направило теб щастлив и да приложиш на практика своите изисквания в подобрен модел на твоя бизнес и общуване с трети лица.

#Използвай различни канали за реклама и комуникация с потребителите

Нашият съвет е да анализираш начина, по който достигаш до потенциалните си клиенти. Помисли колко време е минало откакто извърши оценка на рекламните си канали, за да видиш каква възвръщаемост получаваш за всеки изхарчен лев.

Времената се променят. Твоите потенциални клиенти четат ли вече всекидневник? Ако не, защо да рекламираш там? Повечето компании вече се нуждаят от интерактивен уебсайт и присъствие в социални медии. Сега е моментът да предприемеш активен подход към продажбите. Можеш да изпращаш полезни бюлетини чрез имейл. Можеш да споделяш специални предложения на лоялните купувачи, да им изпращаш напомняния и кодове с отстъпка.  В тази наша статия може да видиш повече идеи как да дигитализираш бизнеса си.

Препоръчваме ти да не правиш едни и същи действия отново и отново само защото са ти донесли успех в миналото. Отделяй време за редовно преосмисляне на бизнеса, за да го отпимизираш, да го развиеш и да го направиш по-добър за потребителите ти и за теб самия. Като собственик на малък бизнес винаги се оглеждай за нови и по-ефективни начини за управление на компанията си, чрез които ще добавиш стойност и ще подобриш маржовете, като същевременно задържиш доволните си клиенти.