Grid decor image
Тенденциите в малките специализирани магазини - млекарници, месарници, пекарни
Предприемачество и Нови бизнес идеи 2020-05-29

Тенденциите в малките специализирани магазини - млекарници, месарници, пекарни

В последните няколко години се наблюдава една много положителна тенденция на нашия пазар в полза на малък и среден бизнес. Става въпрос за отварянето на

повече специализирани магазини като млекарници, месарници и пекарни. Освен самото откриване на такива обекти се наблюдава и устойчив ръст в привличането на все повече потребители, които са ценители на истинския вкус, качествените продукти и уютната обстановка, която обикновено е неразделна част от тези магазини.

Много от тези обекти се представят и като деликатесни, био, еко или фермерски, предлагащи интересни изкушения за небцето от малки производители, до които клиентите нямат достъп в големите вериги. Собствениците на такива магазини също са различни: самите производители, вносители или просто малки предприемачи, предлагащи лимитирани качествени стоки.

Независимо ти от кой вид собственик си, по наше мнение, ще ти бъде интересно и полезно да се запознаеш с някои от тенденциите в нишата на малките специализирани магазини. Затова може да прочетеш повече в статията по-долу.

#1 Търсенето диктува правилата

Малките специализирани магазини улавят тенденциите на пазара и се ориентират в предлагане на продукти и добро обслужване в унисон с потребителското търсене. Това е и от ключово значение за повишаване на оборота, защото все повече хора държат да подобрят качеството и стандарта си на живот, като консумират по-питателна и по-здравословна храна. В забързаното ежедневие, в което живеем, потребителите стават по-взискателни относно стоките, които употребяват. Също така все повече внимават какво е съдържанието на витамини, минерали, ензими и аминокиселини, които те или децата им приемат. Засилен е интересът към местни производители, предлагащи висококачествени храни от всякакво естество. Хората се научиха да четат етикета, стремейки се да намалят “Е”-тата, палмовото масло и консервантите в менюто си.

Клиентите все по-често започват да припознават малките квартални магазини и предпочитат да пазаруват в тях, вместо да отделят време в големите вериги.

#2 Гаранция от производителя

Българските купувачи започнаха да се интересуват доста от това кой е производителят и в коя част на страната е позициониран. Искат да знаят каква е историята му и какъв е асортиментът от предлагани продукти.  Отново за разлика от големите вериги, собствениците на малък и среден бизнес могат да дадат адекватни отговори на потребителското търсене. В тези обекти, производителят е на централно място със своите стоки, защото много често самите производители са собственици на такива обекти. В този тип магазини е много по-вероятно купувача да установи директна връзка с производителя, а това би му дало по-голяма гаранция за произхода на храната.

#3 Персонално обслужване

Клиентите обичат личното отношение и персоналното обслужване. Помниш ли времената, когато влизаше в кварталния магазин или на пейката пред блока и всеки те познаваше и те поздравяваше топло с искрена усмивка? Въпреки високите стандарти за обслужване в големите вериги, там няма как да бъде внедрено такова лично, приятелско отношение. Подобен подход откъсва хората от забързаното им ежедневие, изгражда доверие и усещане за значимост. Тази ретро тенденция се завръща с пълна сила за наша радост.

Съветваме те да бъдеш от малките предприемачи, които възприемат всеки клиент като част от голямото си “семейство”. Спечели клиентите с качество, но преди всичко бъди човек - спечели клиентите с отношение! Например, винаги можеш да попиташ купувача отсреща как се чувства, да му кажеш, когато любимата му храна от твоя асортимент е на промоция или да му предложиш да опита новото сирене, което твоята фирма е произвела. На мястото на продажба също така се установява директна връзка на клиента с “човека на каса”, това позволява мигновена обратна връзка и подобрява отношенията между тях. Тъй като инструментът за продажба е продавачът, а не рафтът, препълнен с продукти.

#4 Асортиментно разнообразие

Ключов момент, на който трябва да се обърне внимание, е, че малките специализирани магазини предлагат голямо разнообразие. Обикновено в такъв тип магазини не се наблюдават ограничения в асортимента, каквото явление е характерно за големите вериги магазини, тъй като те предлагат предимно високооборотни артикули.

В кварталните магазини, специализирани в конкретна ниша, има например кашкавал за 8 лева и такъв за 25 лева за килограм. Разнообразните категории на цените, привличат различни таргет групи. Потребителите обикновено пазаруват в тези обекти и за да подкрепят българските производители. Като собственик на малък магазин, трябва да докажеш на клиента, че купувайки от теб, е вложил финансите си в покупка на качествена и здравословна храна.

#5 Дигитализиране на продажбите

От началото на годината много представители на малък и среден бизнес започнаха да изграждат присъствие в онлайн средите. По данни, споделени от Жанет Найденова, председател на Българската е-комерс асоциация, пред БНР, ръстът на онлайн продажбите за миналата година (2019 г.) е нараснал с 30%. Голяма част и от производителите дадоха старт на своя електронен специализиран магазин. Дигитализацията е неизбежна, защото много от потребителите са във виртуалното пространство. Ако искаш да разшириш разпознаваемостта на марката си и да стигнеш до нови клиенти, то предлагането на продукти онлайн е ефективно решение, което би дало тласък на бизнеса ти. Разбери как можеш да дигитализираш бизнеса си.

Тенденцията за преоткриване на малките специализирани магазини като  млекарници, месарници и пекарни, която преживява своя ренесанс, осигурява едно конкурентно превъзходство на малките над големите. Поради всички тези причини, които изброихме по-горе и много други, особено в момента, купувачите предпочитат да пазаруват в малките специализирани магазини, в които липсва струпване на хора.

Възползвай се от всички твои предимства, които имаш като част от малките предприемачи, и превърни своя специализиран обект в утопията за потребителя. Така, той може винаги да намери при теб - вкусни продукти и лично отношение. В случай че се нуждаеш от оборотни средства за развитието и растежа на малкия си магазин, може да разчиташ на твоя доверен бизнес съюзник - Финтрейд.

Повиши оборота на своя бизнес

Вземи финансиране до 50 000 лв.

Кандидатствай arrow icon

Често Задавани Въпроси

Финтрейд Файнанс е небанкова финансова институция, специализирана в кредитирането на микро и малкия бизнес. Наш основен приоритет е да осигурим достъп до финансови средства на широк кръг от представители на малкия бизнес в България.

Предлагаме разнообразни финансови решения в областта на кредитирането за бизнеса, основно категоризирани в три кредитни продукта – „Fintrade Оборот“, „Fintrade Plus“ и „Fintrade Инвест“.

За да кандидатстваш за кредит от Финтрейд Файнанс, е необходимо да представител на дружество или ЕТ, което развива дейност, независимо от сектора, в който оперира. Кандидатстването става само от името на юридическо лице или ЕТ.

Получаваш финансови средства спрямо индивидуалните си бизнес нужди. В зависимост от избрания кредитен продукт, ползваш преференциални условия. Развиваш бизнеса си успешно с надежден кредитен партньор.

Прочети още

Grid decor image

Финансиране за твоя бизнес

Fintrade дава възможности за развитие на малкия бизнес. Нашата работа изисква да се доверяваме на клиентите си и знаем, че това си струва труда.

Finance image

Заяви фирмен кредит онлайн.

Кандидатствай arrow icon
Finance image

Получи безплатна консултация.

Заяви среща arrow icon
Finance image

Имаш въпроси? Обади се сега!

+359 700 200 33 0700 200 33 (без допълнително таксуване)