Електронен бюлетин – предимствата за моя бизнес

Една поговорка гласи: “Знанието е сила!”. Ако трябва да я разтълкуваме през бизнес призмата, то информацията към клиентите е сила. Винаги трябва да информираш аудиторията си за новостите около твоята компания, но как това да се случи по интересен и ненатрапчив начин? Чрез добре организиран електронен бюлетин. Той свързва потребителите на малък и среден бизнес, оказва въздействие върху информираността им, предоставя им възможност за избор на теми, които ги вълнуват, и така да демонстрират към коя потребителска група принадлежат.
В случай че искаш да използваш електронния бюлетин и да рекламираш дейността си по този начин, те съветваме да имаш предвид следните препоръки:
1. Увери се, че максимално много хора знаят за твоя нюзлетър и са се абонирали за него.
2. Направи абонаментното вписване да бъде по желание от страна на клиента и това да става по бърз и забавен начин. Добре е да осигуриш възможност за вписване:
- онлайн - погрижи се бутонът за абониране да бъде на централна позиция с отличим знак “Абонирай се за нюзлетър". Използвай всички възможни дигитални канали, за да популяризираш бюлетина - блогове, други сайтове, форуми, социални мрежи.
- офлайн - след като си наясно кои бюлетини са били успешни и полезни за твоята аудитория, подготви тяхното съдържание и на хартиен носител. Офлайн версията може да раздадеш на партньори, да сложиш на видимо място в офиса си или да изпратиш по пощата.
3. Стимулирай новорегистрираните потребители, като им предложиш бонус - безплатна консултация, отстъпка, талон за пазаруване и други.
4. Важно е да не забравяш, че клиентите сами избират темите за нюзлетъра, който желаят да получават, изпращай им само такова съдържание, за да не нарушаваш техните очаквания.
5. Изпрати приветстващ имейл на новите абонати за потвърждение. В него добави информация колко често и каква информация ще получават от теб. Добави в него и линкове към стари издания.
След като разгледахме 5 основни съвета за създаването и разпространението на електронния бюлетин, ще обърнем повече внимание и на неговите предимства и защо е нужно да отделиш време и ресурс за него:
Изгражда доверие и подобрява комуникацията
Електронният бюлетин ти дава възможност за изграждане на доверие с аудиторията чрез споделянето на релевантна информация. Основата за успеха на нюзлетъра е да достигне до публика, която се вълнува от твоята сфера, услуги и оферти.
Посредством този канал за комуникация ще изградиш силна връзка с клиентите си, ангажирайки ги със своя бизнес както през натоварения сезон от годината, така и през по-спокойните месеци. Този ефективен начин за общуване ще даде още една възможност за осъществяване на диалог и обратна връзка. Съобщението може не само да представя новините и промоциите на фирмата, а и да иска мнение от клиентите по важни за тях въпроси.
Увеличава разпознаваемостта на марката и продажбите
Мейлингът увеличава разпознаваемостта на бранда сред нови клиенти. Помага да подобриш обхвата си, като достигналите абонати споделят съобщенията ти с приятелите си. С информацията ще провокираш желанието на потребителите да посетят Интернет страницата ти, т.е. ще имаш и по-голям уеб трафик. Респективно, разширявайки кръга си от потенциални купувачи, несъмнено това ще доведе и до повишаване на оборота.
Дава статистически резултати
Когато управляваш малък бизнес, всяка продажба, поръчка или среща може да е от съществено значение. Чрез електронния бюлетин получаваш резултатите веднага и по този начин лесно проследяваш ефективността на различните си имейл кампании. Знаеш в реално време: кой е отворил нюзлетъра; кога е кликвано на всеки един линк, който се съдържа в комуникацията; кой е денят от седмицата, предпочитан от получателите; кои са часовете, в които най-често се отварят писмата; кои са регионите, от които се четат съобщенията и дали те се четат по-често от мобилни устройства.
След като първоначално си събрал данни за клиентите си и си изпратил първия си бюлетин, следва да получаваш и разполагаш с прецизни статистики, които може да използваш за таргетиране на аудиторията ти и за разпращане на съдържание, което би я заинтересовало.
Нюзлетърът не трябва да се възприема като спам или досадно съобщение, а като информация, която носи добавена стойност за получателите, затова е важно да анализираш данните си и да правиш навременни промени.
Персонализиране на писма
С нюзлетъра може да персонализираш информацията. А това е от първостепенно значение за изграждане и обгрижване на вече съществуващата аудитория или създаване на нова. Когато изграждаш стратегията по разпращане на бюлетина, е необходимо да вземеш предвид следното: пол, възраст, интерес, местожителство, поведение за покупка и етап от фунията на продажбите, в който се намират потребителите.
Първоначално потребителската маса, която проявява интерес към твоите предложения, е голяма, но постепенно, целевата аудитория намалява, защото се “отбира каймака” от тези, които са проявили желание да купят твоя продукт или услуга. В последната стъпка остават новите и лоялни клиенти, извършили покупка. По пътя си във фунията някои потребители отпадат. За да бъде доведен до минимум този процент, трябва да използваш резултатите, получени от нюзлетъра, и чрез техники по персонализация да покриеш различните интереси и нужди.
Комбиниране на имейл кампании с реклама в социалните мрежи
Различните рекламни кампании в социални мрежи ти дават информация, която може да се комбинира с нюзлетъра и да доведе до много добри резултатите и увеличаване на продажбите.
Например, ако си собственик на онлайн магазин и твой клиент току що е направил покупка на стока, може веднага след това да види реклама на свързан продукт, разглеждайки Instagram или Facebook. В случай че не го закупи чрез свързаното рекламиране, имаш опция да използваш електронния бюлетин и допълнително да му изпратиш имейл с отстъпка на този определен артикул.
Не всеки абонирал се за твоя бюлетин, ще направи веднага поръчка, но най-малкото ще привлечеш неговия интерес. Нюзлетърът е инвестиция за бизнеса - помага да поддържаш взаимоотношения директно с хората в удобно за тях време с редовна комуникация и информация с висока стойност. Нюзлетърите, които предоставят полезни технически или бизнес съвети, демонстрират как твоята компания може да помогне на клиентите да подобрят собствените си резултати.
Виж още интересни статии от блога


